Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56
Podľa reprezentatívneho výskumu, ktorý realizoval Inštitút pre verejné otázky,si mladí ľudia vo veku od 18 do 26 rokov odnášajú zo škôl len málo informatických poznatkov, ktoré by im pomohli pri hľadaní práce a v samotnom zamestnaní.
Výskum realizol IVO – Inštitút pre verejné otázky vo februári 2017 na vzorke 1061 respondentov vo vekovej kategórii 18 až 26 rokov. Až 38% týchto respondentov sa zhodlo na tom, že základná a stredná škola im v oblasti informatiky dala len veľmi málo prakticky využiteľných poznatkov. Až 50% respondentov uvádza, že rozšírené vedomosti získali sami, mimo školského vzdelávania. Len 12% respondentov je spokojných zo svojím informatickým vzdelaním a má pocit, že ich škola naučila všetko potrebné. Riaditeľ Inštitútu pre verejné otázky, Grigorij Mesežnikov podotýka, že ide o vážne zistenie, ktoré je potrebné zohľadniť v školských reformách. „To, že škola zatiaľ nedokáže poskytnúť primerané znalosti, tak to je naozaj na zamyslenie,“ dodal Mesežnikov.
Nedostatky respondenti vidia najmä v úrovni vzdelávania v kľúčových oblastiach – programovanie, tvorba webových stránok a aplikácií, práca so softvérom či autorské práva. Problém vidia aj vo veľkom množstve teoretických informácií na úkor praxe, v nízkom počte vyučovacích hodín a v zastaraných učebných osnovách. „Kľúčové dôvody, prečo sa na základných a stredných školách naučili málo pre život a prax, sú mladými ľuďmi vnímané skôr ako metodicko-systémové nedostatky než deficity v technických alebo ľudských zdrojoch,“ uviedol Marián Velšic z IVO.
Zdroj: Teraz.sk, Foto: TASR – Jozef Ďurník