Ktorým vzorom z médií mladí ľudia najviac dôverujú? Čo si myslia o politikoch a ako vnímajú svojich rodičov? Ako vzory ovplyvňujú výber ich budúceho povolania? Aj na tieto otázky sa snaží odpovedať monografia Nové vzory mládeže v kontexte mediálnej komunikácie.
Autormi publikácie sú dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie Dana Petranová a Norbert Vrabec, vedúci Katedry mediálnej výchovy na FMK. Vo svojej knihe prezentujú zhrnutie výsledkov kvalitatívneho výskumu Vplyv mediálnej komunikácie na nové vzory mládeže, ktorý zrealizovali v rámci série empirických sociologických výskumov iniciovaných a podporených organizáciou IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže. „Hlavným cieľom výskumného projektu bola podrobná analýza štruktúry a procesov ovplyvňujúcich formovanie osobných vzorov a modelov v živote súčasnej mládeže. Zámerom bolo identifikovať nové vzory mladých ľudí, uskutočniť ich kategorizáciu, preskúmať súvislosti a styčné body medzi vzorovými podnetmi a formou ich prezentácie v médiách,“ uvádzajú autori publikácie.
Z hľadiska štruktúry knihy je monografia rozdelená na päť kapitol. Prvá predstavuje teoretický úvod do problematiky, ostatné štyri sa zaoberajú samotným výskumom, jeho výsledkami a interpretáciami. „Po prečítaní knihy by mal mať čitateľ lepšiu predstavu o tom, akým vzorom z profesijného prostredia mladí ľudia dôverujú a akým nedôverujú, ako vnímajú vzory z médií, aký je podľa nich súčasný mediálny obraz rodiny, prečo niektoré vzory z médií môžu pôsobiť nevhodne, prečo sú športovci pozitívnym vzorovým podnetom a mnohé iné súvislosti v kontexte mladých ľudí a ich vzorov pod vplyvom mediálnej komunikácie,“ dodávajú autori.
NOVÉ VZORY MLÁDEŽE V KONTEXTE MEDIÁLNEJ KOMUNIKÁCIE
Vrabec, Norbert – Petranová, Dana
Rozsah: 192 strán, formát A5, rok vydania 2013,
ISBN978-80-8105-469-3