Ako dekonštruovať mediálne obsahy
Každý mediálny obsah – televíznu zábavnú reláciu, film, reklamu apod. – vytvorili alebo skonštruovali nejakí ľudia. Jednou z najdôležitejších zručností v rámci mediálnej gramotnosti je preto dekonštrukcia – skúmanie a „rozbor“ mediálnych obsahov za účelom pochopenia ich fungovania. V nasledujúcom texte nájdete návod ako pri dekonštrukcii mediálnych obsahov postupovať. [Sťahovanie sa nenašlo]
Persuazívne techniky v médiách
Zvládnuť persuazívne techniky je dôležitou zručnosťou mediálnej gramotnosti. Keď porozumieme tomu, ako sa nás mediálne obsahy snažia presvedčiť, aby sme niečomu uverili alebo niečo urobili, zlepší sa aj naša schopnosť samostatne sa rozhodovať. Pripravili sme pre vás zoznam presviedčacích techník, ktoré sme rozdelili do troch skupín: základné, pokročilé a sofistikované. [Sťahovanie sa nenašlo]