stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Študijné texty

Domovská stránka Študijné texty
Ako dekonštruovať mediálne obsahy

Každý mediálny obsah – televíznu zábavnú reláciu, film, reklamu apod. – vytvorili alebo skonštruovali nejakí ľudia. Jednou z najdôležitejších zručností v rámci mediálnej gramotnosti je preto dekonštrukcia – skúmanie a „rozbor“ mediálnych obsahov za účelom pochopenia ich fungovania. V nasledujúcom texte nájdete návod ako pri dekonštrukcii mediálnych obsahov postupovať. [Sťahovanie sa nenašlo]

Persuazívne techniky v médiách

Zvládnuť persuazívne techniky je dôležitou zručnosťou mediálnej gramotnosti. Keď porozumieme tomu, ako sa nás mediálne obsahy snažia presvedčiť, aby sme niečomu uverili alebo niečo urobili, zlepší sa aj naša schopnosť samostatne sa rozhodovať. Pripravili sme pre vás zoznam presviedčacích techník, ktoré sme rozdelili do troch skupín: základné, pokročilé a sofistikované. [Sťahovanie sa nenašlo] 

 

 


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.