stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z

Domovská stránka Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z

Projekt 041UKF-4/2021 Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z sa v rokoch 2021-2023 zaoberal problematikou porozumenia a aplikácie konceptu digitálnych ovplyvňovateľov (niekedy označovaných ako influenceri, youtuberi, vlogeri,blogeri, instagrameri) reflektovanú vo vysokoškolskom štúdiu. Jeho hlavným cieľom bolo identifikovať vplyvy digitálnych ovplyvňovateľov na hodnotový systém adolescentov a vytvoriť výučbový model zameraný na rozvoj kritického myslenia a kritickú apercepciu mediálnych obsahov s následným odstraňovaním rizikového správania vysokoškolských študentov (predsudkov, diskriminácie, nárast extrémistických prejavov, šírenie konšpirácií, a iných). 

Projekt bol riešený na pôde univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, ale na jeho realizácii sa podieľali aj kolegovia z Česka, Poľska, Rakúska, Portugalska a USA. 

V rámci riešenia projektu bolo zrealizovaných množstvo aktivít: licencované výcviky študentov, odborné semináre, webináre, súťaže študentskej tvorby a špecializované prednášky. Výsledky projektu boli prezentované na vedeckých konferenciách, a taktiež boli publikované vo vedeckých časopisoch. Hlavným publikačným výstupom je však učebnica zameraná na skúmanú problematiku.V rámci projektu tiež vzniklo viacero študentských kampaní. 

Hlavné výstupy projektu a tiež videoprezentácie študentských komunikačných projektov nájde v tejto stránke.

Vysokoškolské učebnice

Študentské online kampane na podporu kritického myslenia

Publikačné výstupy – Štúdie vo vedeckých časopisoch

Vedecký výstup ako časť editovanej knihy alebo zborníka

Výcviky, študentské súťaže, semináre

Výcvik kritického myslenia. Výcvik študentov mediálnych a komunikačných štúdií (20) lektor: Akadémia kritického myslenia, Mgr. Martin Poliačik 2 denný intenzívny certifikovaný výcvik (16 hodín)

Výcvik kritického myslenia. Výcvik študentov mediálnych a komunikačných štúdií (20) lektor: Komenského inštitút, Mgr.Labašová 2 denný intenzívny certifikovaný výcvik (16 hodín)

Webinár pre vysokoškolských študentov v spolupráci s Univerzitnou knižnicou UKF v Nitre

Webinár pre vysokoškolských študentov doktorandského štúdia a mladých vedeckých pracovníkov v spolupráci s Univerzitnou knižnicou UKF v Nitre

Online workshop Boost kritického myslenia generácie Z, určený pre študentov stredných škôl v Nitrianskom regióne v spolupráci s MPC Nitra

Súťaž študentskej mediálnej tvorby ŠOKR 2021 v spolupráci s marketingovými expertmi z praxe

Súťaž študentskej mediálnej tvorby Cena inkubátora 2021 v spolupráci s marketingovými expertami z praxe

Online diskusia Kritické myslenie v marketingu, Jakub Kobela – Slovenská debatná asociácia

Séria interaktívnych prednášok/ workshopov Infodémia: kritickémyslenie v postfaktuálnej dobe, Marek Mach – Mladí proti fašizmu

Vedecký seminár Horizonty digitálneho influencerstva vo vzťahu ku generácii Z. Participanti: N. Vrabec, E. Štrbová, M. Charvát, E. Moravčíková, D. Hodinková, L. Kučerová, P. Mikuláš, E. Niklesová.

Výberový webinár Crypto: hoaxy a dezinformácie, Ing. Tomáš Jacko, marketingový manažér Crypton digital

Cyklus prednášok Infodémia. História – médiá – kritické myslenie


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.