stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Budúcnosť Európy ako počítačová hra? Prečo nie!

9. decembra 2015viktoria.kolcako

Európa 2045 je prvou vzdelávacou hrou, ktorá sa objaví v Českej republike. Táto hra pripomína strategické počítačové hry a jej podstatou je rozhodovanie o riadení zjednotenej Európy v priebehu ďalších niekoľko desiatok rokov.

Hra Európa 2045 vznikla v rámci projektu „Podpora rozšírenia a využitia informačných technológií vo výuke spoločenských vied“ financovaného Európskym sociálnym fondom, štátnym rozpočtom Českej republiky a Hlavným mestom Praha. Simuláciu vyvíja nezisková organizácia Generation Europe v spolupráci s odborníkmi z Karlovej Univerzity, Asociácie pre medzinárodné otázky, CIANT a Sázavského Gymnázia. Hra, ako aj školiaci modul pre učiteľov sú školám k dispozícii bezplatne.

europa45

Hra je určená na doplnenie výučby na gymnáziách v oblasti spoločenských vied. Cieľom je hráčom čo najvernejšie priblížiť politické, ekonomické a sociálne otázky zjednotenej Európy a súčasného sveta. Okrem získania faktických informácií podporuje rozvoj tzv. kľúčových kompetencií: schopnosti vyjednávať, kriticky myslieť a pracovať v tíme. Dôležitou súčasťou práce s touto edukačnou pomôckou je školenie, ktoré absolvuje každý učiteľ, aby spoznal možnosti, ktoré hra ponúka a naučila sa viesť vyučovanie.

Každý hráč v simulácii zastupuje jeden štát Európskej únie, ktorý spravuje a reprezentuje v diplomatických jednaniach. Hráč tak v sebe spája právomoc, ktorá je v skutočnosti väčšinou rozdelená medzi hlavu štátu, vládu a parlament. Okrem možnosti vyskúšať si riadenie krajiny, ponúka táto hra aj podrobné informácie o politike Európskej únie, inštitúciách aj skutočných udalostiach, ktoré sú v hre simulované. K dispozícii sú tiež encyklopedické heslá o členských štátoch EÚ a susedných štátoch.

V prípade záujmu o túto hru stačí, aby učiteľ kontaktoval spoločnosť Generation Europe.

europa45a

Zdroj: http://www.evropa2045.cz

Related Articles

Študenti FMK UCM v Trnave vytvorili edukačné video o farebnom kľúčovaní

22. marca 2016viktoria.kolcako

DUCM 2017: Malí študenti spoznali tajomstvá digitálnych hier

13. júla 2017viktoria.kolcako

Americký učiteľ vytvoril Hru na svetový mier

30. septembra 2016viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.