Výskumná agentúra Nielsen Admosphere v októbri 2016 pracovala na štúdii, ktorá skúmala ako sú na tom české deti vo veku od 6 do 14 rokov vo vzťahu k novým médiám.
Dôležitým zistením tejto štúdie je, že medzi skúmanými vekovými kategóriami detí sa prejavili značné rozdiely v prístupe k moderným technológiám. Zaujímavosťou je fakt, že až 8 z 10 detí vo veku od 10 do 14 vlastní smartfón. Druhou technológiou, ktorú deti najčastejšie vlastnia je tablet. Takmer všetky deti (z celkovej vzorky 1031 detí) využívajú internet v mobilnom telefóne, a to nielen wifi, ale aj predplatené mobilné dáta.
Najčastejšie vykonávanými aktivitami na mobilných telefónoch je pritom počúvanie hudby, hranie hier, fotografovanie a natáčanie videí, komunikácia s kamarátmi a návšteva sociálnych sietí. Podľa výsledkov prieskumu sú najsilnejšími konzumentmi moderných technológií sú deti od 12 do 14 rokov.
Pre viac informácií kontaktujte:
Eliška Morochovičová | Public Relations, Eliska.Morochovicova@admosphere.cz
Hana Friedlaenderová | Senior Research Manager, Hana.Friedlaenderova@admosphere.cz
Zdroj: Tlačová správa, www.nielsen-admosphere.cz
Ilustračné foto: Flickr – Hamza Butt