stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Do projektu Misia modrá planéta sa zapojilo viac ako 6000 žiakov

17. januára 2018viktoria.kolcako

Misia modrá planéta je celoslovenský projekt environmentálnej výchovy na základných školách. Do projektu, ktorý organizuje Edulab sa zapojilo až 280 škôl a okolo 6500 žiakov. 

Cieľom projektu je viesť žiakov k ochrane životného prostredia a k šetrnému správaniu sa k prírode a prírodných zdrojom. Podľa Jána Machaja, riaditeľa n.o. Edulab, je projekt “jednou z odpovedí na aktuálne problémy nášho školstva a ukážkou toho, ako možno úspešne implementovať teóriu do praxe. Učiteľom a žiakom základných škôl sprostredkoval výučby prierezovej témy, kde prevažovali aktuality smerujúce k tímovej práci, inklúzii, a to všetko so zohľadnením individuálnych schopností žiakov.”

Učitelia škôl, ktoré sa do projektu zapojili, dostali k dispozícii aj materiálne vybavenie potrebné na realizáciu vyučovania. Tematické zameranie vyučovania bolo pestré. Deti sa napríklad naučili viac o kolobehu vody v prírode či o recyklácii odpadu. Ako uvádza Edulab, vyučovanie sa realizovalo najmä v teréne, bolo zážitkové a obsahovalo aj prvky gamifikácie. Učitelia, ktorí sa do projektu zapojili so svojimi žiakmi, si pochvaľujú atraktívnosť takéhoto vyučovania pre žiakov. Zábavná forma vzdelávania sa premietla aj do motivácie žiakov v snahe získať nové poznatky.

Zdroj: Teraz.sk, Foto: Edulab

 

Related Articles

Program eTwinning a jeho jesenné novinky

19. októbra 2017viktoria.kolcako

Vzdelávací portál KOZMIX uspokojí aj tých najzvedavejších žiakov

14. októbra 2016viktoria.kolcako

Na Slovensku vznikne IT akadémia

9. septembra 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.