stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

komunikácia, typy

15. septembra 2010admin

– proces odovzdávania informácií. Existuje veľa definícii komunikácie, ktoré sa líšia podľa teoretického rámca, z ktorého pochádzajú ,podľa aspektu, ktorý zdôrazňujú. Takmer všetky definície uplatňujú päť základných prvkov komunikácie: 1. komunikátora; 2. adresáta; 3. komunikačný kanál (nosič); 4. odkaz; 5. účinok. Komunikáciu umožňuje systém vzájomne zdieľaných znakov a kódov, do ktorých sú organizované. Širšie definície k. pripájajú šum, kontext, kód, spätnú väzbu a ďalšie prvky. Všeobecne sa komunikácia odlišuje podľa subjektov, medzi ktorými prebieha na: 1. intrapersonálnu komunikáciu; 2. interpersonálnu komunikáciu; 3. skupinovú; 4. medziskupinovú; 5. inštitucionálnu; 6. celospoločenskú komunikáciu. Typy komunikácie predstavujú odlišný charakter väzby medzi komunikátorom a adresátom, odlišné vlastnosti komunikačného kanálu, odkazu a prítomnosť spätnej väzby.

Lit.: JANDOUREK, Jan. Sociologický slovník. Praha : Portál, 2001.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha : Portál, 2004.

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.