(angl. media reality) – médiami konštruovaná skutočnosť, založená hlavne na ikonickom zobrazení určitého výseku reality z perspektívy konkrétneho autora, resp. autorskej skupiny. Komplexné znakové štruktúry v televíznom vysielaní pozdvihujú na úroveň každodenne zakúšanej reality jej novú podobu – telerealitu (hyperrealitu). Možno hovoriť aj o tele-ontológii (W. Welsch), stave, keď sa skutočnosť stále viac stáva obrazom a obraz následne predlohou pre skutočnosť. Spoločnosť je tak determinovaná mediálnymi obsahmi a formami. Médiá určujú témy sociálnej komunikácie.
Lit.: WELSCH, W. Estetické myslenie. Bratislava : Archa, 1993.
POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti. Veřejná komunikace ve věku zábavy. Praha : MladáFronta, 1999.
RAMONET, I.: Tyranie médií. Praha : Mladá fronta, 2003.
RANKOV, Pavol. Masová komunikácia. Levice : L. C. A., 2002.