stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Mediálna výchova je potrebná už v predškolskom veku

21. apríla 2014viktoria.kolcako

V Košiciach sa v pondelok 24. marca uskutočnil seminár pre učiteľov materských škôl Košického a Prešovského kraja s názvom Nové trendy v predškolskej výchove, ktorý zorganizovalo Metodicko-pedagogické centrum. deti_male

Seminár bol zároveň posledným, šestnástym odborným regionálnym seminárom v rámci národného projektu Vzdelávaním pedagogických zamestnancov materských škôl ako súčasť reformy vzdelávania. Tento projekt, ako informovala jeho manažérka Ing. Jarmila Tóthová bol vôbec prvým národným projektom Metodicko-pedagogického centra ako celoslovenskej inštitúcie a odštartoval premenu tradičnej materskej školy na modernú. Vyzdvihla aj zvýšenie profesijných kompetencií učiteliek v oblasti používania digitálnej techniky, ktorou boli materské školy vybavené ako i vytvorenie edukačného portálu. Ten sa stal miestom výmeny skúseností z rôznych seminárov a stáží a dokonca odborné stáže mali aj vplyv na aktualizáciu štátneho vzdelávacieho programu. „V neposlednom rade učiteľom na predprimárnom stupni prinieslo vzdelávania aj kariérový a platový rast“, doplnila Tóthová.

obalka

„Aj pri tvorbe tohto národného projektu sa ukázalo, že všetko sa začína už v materskej škole. Boli sme prvou lastovičkou a práve tento národný projekt bol pomerne dlhý čas vzorom ďalším spracovateľom národných projektov,“ zhodnotila PhDr. Viera Hajdúková, PhD, zo sekcie regionálneho školstva MŠVVaŠ SR.

Význam zvyšovania kompetencií učiteľov na predprimárnom stupni školskej dochádzky umocňuje fakt, že dnešné deti prichádzajú do materských škôl už so znalosťami z oblasti komunikačných technológií a mediálnymi skúsenosťami. Pojem „média“ sa v ostatných rokoch posunul. Od kníh, novín, časopisov, cez rádio, kino, televíziu, internet až po virtuálne hry a sociálne siete. Odborníci varujú, extrémne ľahký prístup k nevhodným mediálnym obsahom deti ohrozuje. A práve na nevyhnutnosť zosilnenia mediálnej výchovy v predprimárnom vzdelávaní, kde je situácia neuspokojivá, upozornila námestníčka pre vonkajšie vzťahy, publicitu a analýzy Metodicko-pedagogického centra PhDr. Nataša Sláviková.

 

Zdroj: Metodicko-pedagogické centrum 


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.