stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56

Mediálna výchova v školskom vzdelávacom programe

27. septembra 2010admin

Názov programu: Mediálna výchova v školskom vzdelávacom programe
Autor: Ľubica Bekéniová, Mgr.
Kontakt: e-mail: lubica.bekeniova@mpc-edu.sk ; tel.: 051 7565 108
Pracovisko: Metodicko-pedagogické centrum, Ul. T. Ševčenka 11, Prešov

Kľúčové slová: Mediálna výchova, prierezová tematika, školský vzdelávací program, druhy médií, mediálna kultúra, detský príjemca, schopnosť kriticky posudzovať mediálne šírené posolstvá, zážitkové stratégie edukácie, činnostné učenie, žiak v role experta

Obsah vzdelávacieho programu:
Cieľom vzdelávacieho programu je v zmysle nových záväzných pedagogických dokumentov ŠVP – ISCED 2 odborne, metodicky a prakticky pripraviť pedagogických zamestnancov na efektívne uplatnenie prierezovej témy Mediálna výchova v edukácii prostredníctvom rôznych organizačných foriem.

Cieľová skupina:
Pedagogický zamestnanec (podľa § 12 písm. a) zákona č. 317/2009 Z.z.)
Kategória pedagogických zamestnancov podľa §13, zákona: učiteľ.
Podkategórie podľa §13 ods. c) učiteľ pre nižšie stredné vzdelávanie s aprobáciou predmetu slovenský jazyk a literatúra, g) Učiteľ pre kontinuálne vzdelávanie
Prínos tohto vzdelávacieho programu spočíva v tom, že po jeho absolvovaní sa pedagóg dokáže stať žiakom facilitátorom vytvárania kvalitných kultúrnych návykov a usmerňovateľom v nesmierne širokej mediálnej ponuke.

Spôsob ukončovania a požiadavky na ukončovanie:
a) Absolvovanie min. 80% prezenčnej formy, doloženej podpisom na prezenčnej listine, vypracované všetky zadania dištančnej formy vzdelávania, prezentovať mieru nadobudnutých kompetencií z obsahu programu pred účastníkmi vzdelávania a pohovorom pred komisiou
V prípade, že pedagogický zamestnanec zvolí formu overenia profesijných kompetencií nadobudnutých výkonom pedagogickej činnosti alebo sebavzdelávaním (podľa § 35 ods. 6 zákona č. 317/2009 Z.z. a bude chcieť vzdelávanie ukončiť, stanovujú sa mu tieto požiadavky na ukončenie vzdelávania:
b) odovzdá vypracované všetky zadania dištančnej formy vzdelávania,
c) odprezentuje mieru nadobudnutých kompetencií z obsahu programu pred komisiou.
Ukončovanie programu je súčasťou kontinuálneho vzdelávania.

Obsah vzdelávania:
Postavenie mediálnej kultúry a technických médií v živote spoločnosti. Možnosti uplatnenia prierezovej témy v rámci predmetu slovenský jazyk a literatúra v súlade s platnou legislatívou a pedagogickými dokumentmi. Vplyv mediálnej kultúry na detského príjemcu. Tvorba mediálnych produktov v rámci vyučovania slovenského jazyka a literatúry.


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.