stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

mediálny formát

15. septembra 2010admin

(angl. media format) – obsahová stránka titulu reprezentovaná dramaturgiou, celková koncepcia relácie. Formát je predajným artiklom a môže byť aplikovaný aj na dramatické relácie. Formát je definícia konceptu samostatne funkčného mediálneho produktu. Zahŕňa detaily o výrobných procesoch, forme, exekúcii prípadne ďalších aspektoch produktu. Môže popisovať celé spektrum detailov o produkte a môže sa zmieňovať len o niektorých kľúčových prvkoch. Formát je obchodovateľný produkt, ktorého výhodou môže byť overené pôsobenie na iné trhy. V televízii môže ísť o koncepty relácií (Pop Idol – Slovensko hľadá SuperStar,  Who Wants To Be a Millionaire – Milionár atď.), ale aj celých televíznych staníc (Music Box). Na tlačovom trhu ide o koncepty časopisov alebo novín (Nový Čas pre ženy, Geo, Metro) v rozhlase ide zväčša o hudobný profil celej stanice spojený so spôsobom prezentácie rádia určeného na základe tzv. mapping study (Jemné melódie, Expres).

Lit.: http://www.medialne.sk/slovnik.htm (19. 10.2006)

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.