(angl. media format) – obsahová stránka titulu reprezentovaná dramaturgiou, celková koncepcia relácie. Formát je predajným artiklom a môže byť aplikovaný aj na dramatické relácie. Formát je definícia konceptu samostatne funkčného mediálneho produktu. Zahŕňa detaily o výrobných procesoch, forme, exekúcii prípadne ďalších aspektoch produktu. Môže popisovať celé spektrum detailov o produkte a môže sa zmieňovať len o niektorých kľúčových prvkoch. Formát je obchodovateľný produkt, ktorého výhodou môže byť overené pôsobenie na iné trhy. V televízii môže ísť o koncepty relácií (Pop Idol – Slovensko hľadá SuperStar, Who Wants To Be a Millionaire – Milionár atď.), ale aj celých televíznych staníc (Music Box). Na tlačovom trhu ide o koncepty časopisov alebo novín (Nový Čas pre ženy, Geo, Metro) v rozhlase ide zväčša o hudobný profil celej stanice spojený so spôsobom prezentácie rádia určeného na základe tzv. mapping study (Jemné melódie, Expres).
Lit.: http://www.medialne.sk/slovnik.htm (19. 10.2006)