stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Mladí reportéri si posvietia na Slovensko

21. apríla 2015viktoria.kolcako

Edukačno-mentorská platforma pre deti a mládež www.dikymoc.sk, ktorej realizátorom je neziskové občianske združenie Šedý medveď, vyhlasuje prvý ročník unikátneho edukačného projektu pre deti a mládež s názvom „Mladí reportéri“. Ide o národný projekt neformálneho vzdelávania mládeže v oblasti mediálnej gramotnosti pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.mladi_reporteri_velka_sutaz_banner-za-jedno-lano

Cieľom projektu je:

  • inšpirovať mladých ľudí, aby po svete chodili s otvorenými očami a pozorne načúvali, boli dostatočne občiansky angažovaní, zaujímali sa o dianie navôkol, viedli štruktúrovaný dialóg s „dôležitými dospelými“, nebáli sa vyjadriť svoj názor a používali svoju prítomnosť na internete na vytváranie hodnôt a činov, ktorými môžu pozitívne meniť svet, v ktorom žijú.

Projekt dáva priestor všetkým mladým ľuďom na Slovensku (druhý stupeň ZŠ a SŠ) a to:

  • bez ohľadu na ich žurnalistickú zdatnosť, štylistiku či dokonalú gramatiku,
  • dôležitá je motivácia a chuť pridať ruku k dielu – vytvoriť si vzťah ku kreatívnemu písaniu, fotografii, videu, pretože môžu slúžiť ako vyjadrovací prostriedok na odkomunikovanie myšlienok, názorov a vecí, v ktorých sa mladí ľudia občiansky angažujú.

Projekt poskytuje na absolútne bezplatnej báze všetkým základným i stredným školám Slovenska:

  • možnosť zriadiť si svoj vlastný online školský časopis s personalizovaným dizajnom a vlastným príspevkovým systémom,
  • zároveň edukuje vybraných pedagógov i študentov v oblasti administrácie tohto online komunikačného kanálu,
  • deti, mládež i pedagógovia sa tak môžu zadarmo naučiť ako správne využívať nástroje online média, ako sa starať o svoj vlastný online časopis a vytvárať hodnotný obsah, ako marketovať svoje médium v prostredí sociálnych sietí, ako obsluhovať publikačnú platformu a v neposlednom rade ako viesť štruktúrovaný dialóg v komunite, regióne, priestore, kde žijú.

Projekt podporujú aj členovia Národnej pracovnej skupiny pre Štruktúrovaný dialóg v SR – IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže, ZIPCeM, AKRAM, Eurodesk.

Viac informácií nájdete na na stránke projektu.

 


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.