stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Nadácia otvorenej spoločnosti v spolupráci s Google podporí mladých novinárov na Slovensku

12. novembra 2015viktoria.kolcako

Bratislava, 10.november 2015 – Nadácia otvorenej spoločnosti v spolupráci s Google Slovensko vyhlasujú spoločný vzdelávací projekt s názvom “Dáta menia žurnalistiku”. Cieľom projektu je podpora mladých novinárov a rozvoj dátovej žurnalistiky na Slovensku.

V rámci tohto projektu organizátori usporiadajú na troch slovenských univerzitách sériu prednášok a workshopov zameraných na dátovú žurnalistiku a spracovanie zaujímavých tém, ktoré v sebe ukrývajú dáta. Prednášok a workshopov sa zúčastnia zaujímaví hostia zo Slovenska aj zo zahraničia.

logo_sk

„Teší nás rastúci záujem profesionálnych novinárov na Slovensku o oblasť dátovej žurnalistiky. Spoločne zdieľame presvedčenie, že je to nová a pre budúcnosť rozhodujúca oblasť žurnalistiky. Citlivo tiež vnímame rôzne obmedzenia, ktorým mediálne redakcie musia denne čeliť. Aj preto sme sa rozhodli investovať do študentov a pokúsiť sa vytvoriť nové prepojenia,“ povedala Ľubica Stanek, koordinátorka projektu z Nadácie otvorenej spoločnosti.

Podľa slov koordinátorky projektu Ľubice Stanek, cieľom projektu „Dáta menia žurnalistiku“ je priblížiť tento fenomén slovenským novinárom, študentom a ďalším záujemcom, predstaviť spôsoby, metódy a dostupné nástroje pre prácu s dátami, ktoré v žurnalistike vytvárajú ďalšie možnosti pre získavanie nových a verifikovanie už existujúcich dát. Súčasťou projektu je séria vzdelávacích seminárov, ktoré sa uskutočnia na partnerských školách koncom tohto a v prvej polovici nasledujúceho semestra. Medzi tieto školy patria Katedra žurnalistiky Univerzity Komenského v Bratislave, Katedra žurnalistiky Katolíckej univerzity v Ružomberku a Fakulta informačných technológií Slovenskej technickej univerzity v Bratislave.

google

V rámci projektu „Dáta menia žurnalistiku“ bude vyhlásený už 3. ročník Ceny Google pre mladé talenty dátovej žurnalistiky, ktorá prebieha spolu s Novinárskou cenou. Súťaž je určená študentom a mladým ľuďom do 30 rokov, ktorí majú zaujímavý nápad na dátový projekt a neboja sa ho realizovať. „Teší nás, že Novinárska cena dáva priestor i mladým talentom, ktorí sa zameriavajú na nové trendy dátovej žurnalistiky a hľadajú v otvorených dátach nové súvislosti prínosné pre verejnosť,“ uviedla Martina Joneková, PR manažérka pre CEE, Google.

Víťaz získa 400 EUR a možnosť zrealizovať svoj projekt v jednom z profesionálnych médií, ktoré budú zastúpené v porote tejto ceny. Svoje nápady na projekty môžu záujemcovia prihlasovať od 1. decembra na stránkach www.novinarskacena.sk. Uzávierka súťaže je 1.februára 2016. Prihlásené projekty bude hodnotiť štvorčlenná porota zložená z dátových novinárov a novinárok.

Zdroj: Tlačová správa Nadácie otvorenej spoločnosti a Google

Related Articles

Rozhodnite o NAJ online školskom časopise v súťaži Mladí reportéri!

24. júna 2015viktoria.kolcako

Google spustí na Slovensku, v ČR a Poľsku kampaň proti dezinformáciám

26. augusta 2022Monika Hossova

Nadácia otvorenej spoločnosti vyhlásila 13.ročník súťaže Novinárska cena

5. januára 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.