stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

periodicita, periodickosť

15. septembra 2010admin

[odvodené od periódy, z lat. periodus, z gr. periodos – obísť, obvod] – vlastnosť periodickej tlače, žurnalistických rozhlasových a televíznych relácií a spravodajského filmu vychádzať či vysielať v pravidelných intervaloch. Prvé noviny zo začiatku 17. storočia mali týždennú periodicitu, lebo raz za sedem dní premávala dostavníková pošta, ktorá zabezpečovala prísun aktuálnych informácií do redakcie, ale aj rozvoz hotových výtlačkov z tlačiarskej oficíny. Zrýchlenie dopravy a vzrast objemu informácií spôsobili, že sa periodicita novín v druhej polovici 17. storočia a najmä v 18. storočí skrátila na dennú. Moderné noviny vychádzajú denne, iba výnimočne dvojdenne či týždenne. Časopisy majú dlhšiu periodicitu, objavujú sa týždenne, dvojtýždenne, mesačne, dvojmesačne i štvrťročne. Výnimočne sa noviny môžu objavovať aj častejšie ako denne – vtedy ide o rôzne časové vydania (napr. mimoriadne). Hustejšiu než dennú periodicitu majú tzv. elektronické médiá (rozhlas a televízia, internet), ktoré vysielajú novinárske relácie, spravodajstvo, v hodinových alebo polhodinových intervaloch. Spravodajský film mával týždennú a mesačnú periodicitu. Periodicita moderných žurnalistických celkov nadobúda, na rozdiel od iných obsahov sprístupňovaných médiami, výrazné črty kontinuálnosti.

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.