Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56
Obsahové zameranie
Media literacy student magazine sa populárnovedeckým spôsobom snaží reflektovať problematiku médií, mediálnej výchovy a rozvoja mediálnej gramotnosti. Magazín je priestorom pre podporu študentskej vedeckej odbornej činnosti a zároveň platformou pre študentskú diskusiu o témach, ktoré sa dotýkajú kľúčových oblastí ich študijného programu. Zameria sa predovšetkým na popularizáciu mediálnej gramotnosti a mediálneho vzdelávania, na zverejňovanie odborných štúdií, esejí, príkladov dobrej praxe, recenzií na odborné publikácie, informácií o výskumoch, ale aj príspevky o zaujímavých audiovizuálnych komunikátoch pre deti a mládež, edukačných počítačových hrách, mobilných aplikáciách a pod.
Tematické zameranie:
• popularizácia mediálnej gramotnosti a mediálneho vzdelávania,
• odborné štúdie,
• eseje,
• príklady dobrej praxe,
• recenzie na odborné publikácie,
• informácie o výskumoch,
• príspevky o audiovizuálnych komunikátoch pre deti a mládež,
• edukačné počítačové hry,
• mobilné aplikácie,
• kritická analýza mediálnych produktov,
• kritické vnímanie médií,
• výsledky domácich aj zahraničných projektov,
• systém vyučovania mediálnej výchovy,
• mediálna výchova vo formálnom a neformálnom vzdelávaní,
• skúsenosti s rôznymi vzdelávacími aktivitami z oblasti mediálnej výchovy,
• námety na kreatívne aktivity v oblasti rozvoja mediálnej gramotnosti.
Štruktúra
Magazín je žánrovo aj tematicky rozdelený na niekoľko častí:
a)rozsiahlejšie eseje, referáty či prieskumné správy;
b) edukačné a didaktické pomôcky a námety;
c) kratšie postrehy a komentáre na rôzne témy,
d) recenzie.
V rámci tejto štruktúry redakcia magazínu ponúka študentom možnosť zverejniť príspevky v slovenskom, českom a anglickom jazyku. Magazín je určený nielen pre študentov FMK, ale aj pre záujemcov z iných škôl nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí. Časopis vychádza dvakrát ročne, príspevky vyberá a odborne posudzuje redakčná rada zložená z členov IMEC – Medzinárodného centra mediálnej gramotnosti, ktoré je súčasťou Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave.
Pokyny pre autorov
Váš príspevok v slovenskom, českom alebo anglickom jazyku v maximálnom rozsahu 10 strán vrátane abstraktu, kľúčových slov, ilustrácií, tabuliek a zoznamu použitej literatúry a zdrojov, píšte priamo do šablóny príspevku, ktorú si môžete stiahnuť tu: [Sťahovanie sa nenašlo]
Príspevky zasielajte na adresu: medialiteracy.magazine@gmail.com.
Termín uzávierky: 31. január a 31. august
Predchádzajúce vydania časopisu si môžete prečítať aj v elektronickej podobe. Na stiahnutie sú k dispozícii v sekcii Stiahnite si.