stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Prváci vo Švédsku budú mať hodiny digitálnej gramotnosti

17. marca 2017viktoria.kolcako

Švédske školské osnovy čaká zmena. Zatiaľ čo sa slovenskí prváci učia čítať, písať a počítať, prvákov vo Švédsku od júla 2018 čakajú aj hodiny programovania a lovenia hoaxov. Za modernizáciou školských osnov stojí snaha o kvalitnejšiu prípravu detí na ich budúci pracovný život. 

Podľa slov švédskeho ministra školstva Gustava Fridolina, je potrebné, aby si deti od útleho veku zvyšovali svoju digitálnu gramotnosť aj preto, aby si krajina zachovala status jednej z technologicky najvyspelejších krajín. Dôležitosť však pripisuje aj budovaniu kompetencie kritického myslenia a schopnosti odhaľovať falošné správy: “Potrebujeme poznať základy čítania, písania a počítania, aby sa nás nedalo ľahko podviesť. No kritickému premýšľaniu o zdrojoch musíme pripísať rovnakú dôležitosť, akú sme doteraz pripisovali napríklad vede."

Problematikou hoaxov a poplašných správ sa vo Švédsku zaoberá aj rozprávka Bamse. Prostredníctvom príbehov malého medvedíka sa deti najnovšie učia ako odhaľovať falošné správy a overovať si zdroje, z ktorých informácie pochádzajú. Podľa tvorcov rozprávky je takéto vzdelávanie nevyhnutné najmä v čase, kedy deti participujú na sociálnych sieťach v čoraz nižšom veku. 

 

Zdroj: svet.sme.sk, Foto: The Local Sweden

 

Related Articles

Učitelia sa môžu zapojiť do súťaže v tvorbe didaktických aktivít

30. marca 2017viktoria.kolcako

Malá finančná akadémia s Kozmixom: projekt finančnej gramotnosti pre žiakov 3. a 4. ročníka ZŠ

21. februára 2017viktoria.kolcako

Vzdelávacia digitálna hra Data Dealer ako nástroj mediálnej výchovy

5. júla 2015viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.