[z fr. publicité – verejnosť] – šírenie žurnalistických celkov verejnosti prostredníctvom masmédií. Publicita predpokladá voľný prístup verejnosti k výtlačkom periodickej tlače, rozhlasovému a televíznemu vysielaniu, filmu, internetu. Ak sa táto požiadavka nenaplní, nemožno hovoriť o novinárstve (napr. uzavreté televízne okruhy, ktoré slúžia pedagogickým, vedeckým a iným zámerom). Publicita v tejto podobe umožnil až Gutenbergov vynález kníhtlače okolo roku 1454, lebo iba vďaka nej mohli recipienti vnímať ten istý tlačový komunikát na rôznych miestach. Zdokonalenie tlačiarenskej techniky najmä v 19. a 20. storočí ukázalo, že miera publicity závisí od stupňa techniky, je dobovo podmienená. Masmédiá v súčasnosti už hranice štátu, v ktorom pôsobia, prekračujú, čím sa dosah p. zväčšuje.