stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

rozhlasové žánre

15. septembra 2010admin

– skupina rozhlasových relácií, ktoré sa odlišujú svojím významom a spôsobom spracovania, pričom aktívne využívajú všetky výrazové prostriedky rozhlasovej komunikácie. Členia sa na spravodajské rozhlasové žánre, publicistiku racionálneho typu, publicistiku emocionálneho typu.

  1. Spravodajské rozhlasové žánre majú veľmi jednoduchú výstavbu textu, sú jasne úderné, aktuálne, jednoznačné: rozhlasová správa; informatívne vystúpenie pre mikrofónom poslucháčsky príspevok; spravodajský rozhovor (interview); spravodajský prenos; referát; poznámka a glosa.
  2. Publicistika racionálneho typu: komentár (vnútropolitický, zahraničnopolitický); publicistické interview (reportážny rozhovor, komentujúci rozhovor, rozborový rozhovor, portrétny rozhovor, anketa); rozhlasový dispečing; rozhlasová beseda; úvaha; prednáška; rozbor; recenzia; reportáž; esej.
  3. publicistika emocionálneho typu: fejtón; črta; feature; zvuková dokumentárna scénka; besednica; rozhlasové vysielanie.

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.