stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Študenti svedkami animovanej tvorby

7. decembra 2012viktoria.kolcako

Animovaná tvorba nás sprevádza od útleho detstva. Vyrastáme s rozprávkami, stotožňujeme sa s kladnými hrdinami, hľadáme a rozlišujeme dobro od zla. Výchova a citlivosť malého diváka je zodpovedná úloha a jej naliehavosť si uvedomujú všetci. Aj organizátori festivalu BAB 2012.

Na tradičnom festivale Bienále animácie Bratislava 2012 sa tentokrát zúčastnili aj študenti. V rámci predmetu Mediálna výchova mohli prváci magisterského stupňa štúdia masmediálnej komunikácie vidieť niekoľko animovaných rozprávok, ktoré odrážali smerovanie animovanej tvorby na Slovensku a v zahraničí. Medzi slovenskými a českými nechýbala ani animovaná tvorba z Maďarska, či Japonska. Prostredníctvom sledovania animovaných príbehov tak mohli študenti spolu so škôlkarmi poznať nie len kultúru a zvyky v iných krajinách, ale najmä smerovanie a trendy v súčasnej animovanej tvorbe. Okrem premietania súťažných filmov boli k dispozícii aj nesúťažné filmy a staršia animovaná tvorba na území Slovenska. Návštevníci festivalu mohli spoznať a diskutovať s tvorcami animovaných rozprávok a v tvorivých dielňach si vyskúšať základné techniky tvorby animácie. Mohli vstúpiť do príbehu či zúčastniť sa mnohých aktivít, ktoré festival doprevádzali.

Ľudmila Krkošková


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.