V lete 2003 začal The Independent časť nákladu vydávať na tabloidovom formáte, ale aby sa odlíšil od tabloidu typických pre britskú bulvárnu tlač, vydavateľ ho nazval „kompaktným formátom“ (angl. compact). Odvtedy toto periodikum tlačí na oboch formátoch a voľbu prenecháva na čitateľa: klasický svetový je určený na čítanie v podmienkach dostatku času a priestoru, kompaktný na zbežné čítanie v stiesnených podmienkach (napr. v mestskej doprave). Keďže až 90 % čitateľov tento krok uvítalo, od 16. 10. 2005 si aj The Independent on Sunday osvojil kompaktný formát. Úspech nového formátu, ktorý sa priblížil kontinentálnym formátom, napr. francúzskemu Libération, sa prejavil aj na náklade, ktorý sa v roku 2005 pohyboval okolo 260 000. The Independent nasledovali aj jeho dvaja najväčší konkurenti, The Times a The Guardian. V súčasnosti už tabloidový formát nie je charakteristickým formovým znakom masovej tlače.
Lit.: VOJTEK, Juraj. Prehľad dejín anglického a amerického novinárstva. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2006.