stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

televízne žánre

15. septembra 2010admin

– skupina televíznych relácií, ktoré sa odlišujú svojim významom a spôsobom spracovania, čiže tým, ako sú urobené, a to v obrazovej aj zvukovej zložke. Medzi základné televízne žánre patria spravodajské, publicistické, dokumentárne, dramatické, zábavné, zábavno-hudobné, kultúrne, vzdelávacie, náboženské a športové. Samostatnú jednotku predstavuje reklama. Spravodajské relácie sa zaoberajú aktuálnymi a súčasnými problémami spoločnosti. Prinášajú správy z diania okolo nás. Medzi spravodajské žánre patria správa (správa TV; fonofotografická správa; audiovizuálna správa; personifikovaná správa; rozšírená reportážna správa; riport), reportáž, televízne vystúpenie, spravodajské interview.

Publicistický žáner je charakteristický tým, že sa snaží sprostredkovať čo najviac informácií o danej problematike (aktuálnej) a prináša množstvo názorov o diskutovanej téme. Publicistické žánre nemajú len úlohu informatívnu, plnia predovšetkým mienkotvornú funkciu. Publicistické žánre v sebe zahŕňajú štylizovanú reportáž, televíznu konferenciu, publicistický film, filmová reportáž, film-anketa, beseda, magazín, televízne pásma.

Dokumentárne žánre vychádzajú z aktuálneho diania, ale majú dlhodobejší význam. Obsah daného programu sa hlbšie zaoberá faktami, ktoré musia byť presne a verne zobrazené. Bývajú zamerané na udalosti, ľudí, prírodu, umenie. Patria sem útvary ako dokument, kronika, dokumentárny seriál. Didaktické, resp. výchovno-vzdelávacie žánre využívajú výchovné prostriedky a prvky, pôsobia na rozum, bystria pamäť, pomáhajú overovať vedomosti zo školy, práce, života: náučno-populárny film, vzdelávací film, osvetový film, inštruktážny film, ilustrovaná prednáška (film), dialogizovaná prednáška, didaktické pásmo, vedomostná súťaž, kurz.

Pridaj komentár Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.