stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Účastníci odbornej konferencie chcú deklaráciou motivovať k činom

15. apríla 2013viktoria.kolcako

TRNAVA, 12. 4. 3013 – Odborníci na mediálnu komunikáciu nechcú ostať iba pri slovách. V rámci medzinárodnej konferencie Megatrendy a médiá 2013, ktorú koncom marca zorganizovala Fakulta masmediálnej komunikácie v Trnave na Smolenickom zámku, sa uzniesli na tzv. Smolenickej deklarácii. Dokument obsahuje odporúčania smerujúce k laickej i odbornej verejnosti a má vyjadrovať ich snahu motivovať seba aj iných k činom v oblasti kultivácie médií.megatrendyII

Dôležitý výstup z konferencie sformulovali garanti piatich sekcií. Zhrnuli závery vyplývajúce z príspevkov a diskusií v jednotlivých sekciách. Tie sa zameriavali na oblasť mediálnej kultúry, teórie médií, mediálnej výchovy či mediálneho marketingu. „Smolenickú deklaráciu považujem za prelomový okamih konferencie. Dokument odporúča vzdelávacím inštitúciám, aké kroky by mali robiť v oblasti vedy, ale aj v oblasti vzdelávania k tomu, aby sa zlepšilo mediálne prostredie na Slovensku,“ zhodnotila dekanka Petranová.

Podľa odborníkov by sa pozornosť mala zamerať najmä na výskum reakcií a motivácií publika. Zhodli sa, že niektoré jeho segmenty majú tendenciu pretvárať a ironizovať mediáne významy. Dôležitá je aj problematika kultivácie mediálnych obsahov a zvyšovanie mediálnej gramotnosti. Podľa účastníkov konferencie, formáty s nízkym vkusom majú negatívny vplyv na správanie a vedú k znižovaniu morálnych, kultúrnych aj etických hodnôt v spoločnosti. „Všetky tieto body má implementované vo svojich učebných osnovách Fakulta masmediálnej komunikácie a vyzýva partnerov, aby sa pridali,“ dodáva Petranová.

Celé znenie deklarácie: [Sťahovanie sa nenašlo]


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.