stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Vedomostné ostrovy spoznali svojich majiteľov

5. decembra 2017viktoria.kolcako

Nadácia Volkswagen Slovakia na výstave Bibliotéka/Pedagogika vyhlásila 100 základných škôl, ktoré na dva roky získajú interaktívne vzdelávacie kiosky plné zaujímavých vedomostí a zaujímavých testov – vedomostné ostrovy.

Vedomostné ostrovy je projekt Nadácie Volkswagen Slovakia. Jeho hlavným cieľom je podporiť inovatívne formy vzdelávania na základných školách. Do projektu sa mohli prihlasovať všetky základné školy na Slovensku, bez ohľadu na veľkosť či počet žiakov. Spolu sa prihlásilo až 234 škôl zo všetkých krajov Slovenska, pričom najviac škôl bolo z banskobystrického kraja. Nadácia  Volkswagen Slovakia vyžrebovala 100 škôl, ktoré získajú vedomostné ostrovy s bezplatným pripojením na internet na dva roky. Inštalácia kioskov bude prebiehať od januára do februára 2018. Žiaci sa budú môcť v riešení úloh a rôznych vedomostných kvízoch  otestovať do konca školského roka. Taktiež budú môcť súťažiť o rôzne zaujímavé ceny.

Časť obsahu Vedomostných ostrovov so špeciálnou aplikáciou bude dostupná aj online na stránke www.vedomostne-ostrovy.sk. Ide o animovaný ostrov, ktorý obsahuje interaktívne prierezové úlohy z oblastí ako napr. nemecký jazyk, technika, fyzika, ekológia či kariérne poradenstvo. Test „Viem čím chcem byť“ žiakom ponúkne výstup s odporúčaním smerovania pri výbere strednej školy.  

Žiaci pomocou tohto projektu nadobudnú množstvo vedomostí, získajú nové nápady a inšpirácie pre využitie poznatkov v praxi. Nadácia Volkswagen Slovakia verí, že stovky nápadov z projektu poslúžia na inšpiráciu aj učiteľom, ktorí následne spestria vyučovanie vo svojich školách.

Viac sa dozviete na www.vedomostne-ostrovy.sk

Spracovala: Júlia Veselá

Zdroj: touchit.sk, Foto: Nadácia Volkswagen


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.