stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Vyšla nová publikácia o vzoroch mládeže

23. septembra 2013viktoria.kolcako

Ktorým vzorom z médií mladí ľudia najviac dôverujú? Čo si myslia o politikoch a ako vnímajú svojich rodičov? Ako vzory ovplyvňujú výber ich budúceho povolania? Aj na tieto otázky sa snaží odpovedať monografia Nové vzory mládeže v kontexte mediálnej komunikácie. 

obalka

Autormi publikácie sú dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie Dana Petranová a Norbert Vrabec, vedúci Katedry mediálnej výchovy na FMK. Vo svojej knihe prezentujú zhrnutie výsledkov kvalitatívneho výskumu Vplyv mediálnej komunikácie na nové vzory mládeže, ktorý  zrealizovali v rámci série empirických sociologických výskumov iniciovaných a  podporených organizáciou IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže. „Hlavným cieľom výskumného projektu bola podrobná analýza štruktúry a  procesov ovplyvňujúcich formovanie osobných vzorov a  modelov v  živote súčasnej mládeže. Zámerom bolo identifikovať nové vzory mladých ľudí, uskutočniť ich kategorizáciu, preskúmať súvislosti a  styčné body medzi vzorovými podnetmi a  formou ich prezentácie v médiách,“  uvádzajú autori publikácie.

Z hľadiska štruktúry knihy je monografia rozdelená na päť kapitol. Prvá predstavuje teoretický úvod do  problematiky, ostatné štyri sa zaoberajú samotným výskumom, jeho výsledkami a interpretáciami. „Po prečítaní knihy by mal mať čitateľ lepšiu predstavu o  tom, akým vzorom z  profesijného prostredia mladí ľudia dôverujú a  akým nedôverujú, ako vnímajú vzory z  médií, aký je podľa nich súčasný mediálny obraz rodiny, prečo niektoré vzory z  médií môžu pôsobiť nevhodne, prečo sú športovci pozitívnym vzorovým podnetom a  mnohé iné súvislosti v  kontexte mladých ľudí a  ich vzorov pod vplyvom mediálnej komunikácie,“ dodávajú autori.

NOVÉ VZORY MLÁDEŽE V KONTEXTE MEDIÁLNEJ KOMUNIKÁCIE
Vrabec, Norbert – Petranová, Dana
Rozsah: 192 strán, formát A5, rok vydania 2013,
ISBN978-80-8105-469-3


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.