stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56

Vyšla nová učebnica: Persuázia a médiá

11. júla 2013viktoria.kolcako

Autormi publikácie sú dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie Dana Petranová a Norbert Vrabec, vedúci katedry mediálnej výchovy na FMK.  

V publikácii rozoberajú rozličné aspekty pôsobenia médií na ľudí a spoločnosť, ale aj na sociálne fenomény akými sú kultúra, politika či etika. Hlavným zámerom autorov je zvýšiť úroveň mediálnej gramotnosti a rozviť kritické myslenie jej čitateľov. Vysokoškolská učebnica Persuázia a médiá je určená vysokoškolským študentom, ktorí sa čiastočne alebo úplne venujú štúdiu médií.

persuazia_a_media

Autori sa snažia zrozumiteľným spôsobom predstaviť proces persuázie, jeho zložky, faktory, techniky a nezabúdajú ani na ďalšie ovplyvňovacie metódy, akými sú manipulácia a propaganda. Učebnica je tiež určená pre študentov učiteľských študijných programov, najmä budúcich učiteľov mediálnej výchovy, študentov psychológie či novinárov a profesionálov,ktorí pôsobia v médiách, kultúre alebo politike.

Podľa slov autorov: „Učebnica nemá ambíciu ukazovať procesy presvedčovania a médiá ako dobré alebo zlé. Táto kniha by mala čitateľa primäť k tomu, aby si všímal persuáziu a jej aktérov okolo seba, aby si uvedomil častosť a prirodzenosť presvedčovania v každodennom živote, aby sa vedel pred prípadnými nechcenými ovplyvňovacími metódami brániť, ale najmä, aby vedel persuáziu využívať vo vlastný prospech.“

 

PERSUÁZIA A MÉDIA
Petranová, Dana – Vrabec, Norbert
Rozsah: 166 strán, formát A5, rok vydania 2013,
ISBN 978-80-8105-450-1, cena: 3,70 €

Učebnicu si môžete osobne zakúpiť na adrese:

Univerzitná knižnica UCM v Trnave,
Námestie J. Herdu 2,
917 01 Trnava.
Bližšie info: http://www.ucm.sk/sk/kontakty-a-otvaracie-hodiny/

V prípade záujmu si publikáciu môžete objednať aj mailom na adrese: mary.moravcikova@gmail.com


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.