Autormi publikácie sú dekanka Fakulty masmediálnej komunikácie Dana Petranová a Norbert Vrabec, vedúci katedry mediálnej výchovy na FMK.
V publikácii rozoberajú rozličné aspekty pôsobenia médií na ľudí a spoločnosť, ale aj na sociálne fenomény akými sú kultúra, politika či etika. Hlavným zámerom autorov je zvýšiť úroveň mediálnej gramotnosti a rozviť kritické myslenie jej čitateľov. Vysokoškolská učebnica Persuázia a médiá je určená vysokoškolským študentom, ktorí sa čiastočne alebo úplne venujú štúdiu médií.
Autori sa snažia zrozumiteľným spôsobom predstaviť proces persuázie, jeho zložky, faktory, techniky a nezabúdajú ani na ďalšie ovplyvňovacie metódy, akými sú manipulácia a propaganda. Učebnica je tiež určená pre študentov učiteľských študijných programov, najmä budúcich učiteľov mediálnej výchovy, študentov psychológie či novinárov a profesionálov,ktorí pôsobia v médiách, kultúre alebo politike.
Podľa slov autorov: “Učebnica nemá ambíciu ukazovať procesy presvedčovania a médiá ako dobré alebo zlé. Táto kniha by mala čitateľa primäť k tomu, aby si všímal persuáziu a jej aktérov okolo seba, aby si uvedomil častosť a prirodzenosť presvedčovania v každodennom živote, aby sa vedel pred prípadnými nechcenými ovplyvňovacími metódami brániť, ale najmä, aby vedel persuáziu využívať vo vlastný prospech.”
PERSUÁZIA A MÉDIA
Petranová, Dana – Vrabec, Norbert
Rozsah: 166 strán, formát A5, rok vydania 2013,
ISBN 978-80-8105-450-1, cena: 3,70 €
Učebnicu si môžete osobne zakúpiť na adrese:
Univerzitná knižnica UCM v Trnave,
Námestie J. Herdu 2,
917 01 Trnava.
Bližšie info: http://www.ucm.sk/sk/kontakty-
V prípade záujmu si publikáciu môžete objednať aj mailom na adrese: mary.moravcikova@gmail.com