stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Žiaci gymnázia vymysleli spoločenskú hru určenú na výučbu chémie

25. apríla 2016viktoria.kolcako

Keď mali 14 rokov, mali nápad. Dnes majú takmer 17 a v rukách majú svoj prvý produkt.Spoločenskú stolovú hru ChemPlay, ktorá v roku 2015 upútala v prestížnych súťažiach dospelákov, vymysleli deti.

ChemPlay hravou formou umožňuje výučbu teoretických základov školského učiva anorganickej chémie, ktorá je vstupnou bránou do sveta chémie. Hra podporuje u detí súčasný rozvoj logického, kombinačného aj kreatívneho myslenia a rozvíja aj schopnosť syntetizovať už nadobudnuté vedomosti a využiť ich pri hre.amavet.sk

Deti oceňujú hravú formu, pri ktorej sa, podľa ich vlastných slov, učia oveľa rýchlejšie a efektívnejšie, ako pri terajšom spôsobe výučby založenom na memorovaní.

Hra však vďaka svojej forme, umožňuje prvý dotyk s chémiou aj mladším deťom, ktoré v škole chémiu ešte nemajú. Nemajú voči nej predsudky, sú zvedavé a je možné ich ľahšie motivovať.

Pozrite aj: http://skolskyservis.teraz.sk/skolstvo/chemplay-anorganicka-chemia/26735-clanok.html

Zdroj informácií: TS, Ing Ján Nemec


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.