stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Európska komisia plánuje vyčleniť viac peňazí na podporu kultúrnych a kreatívnych sektorov

1. júna 2018Monika Hossova

V rámci tvorby rozpočtu EÚ pre roky 2021-2027 navrhuje Európska komisia zvýšiť objem financií pre program Kreatívna Európa. Program sa zameriava na podporu európsky kultúrny a kreatívnych sektorov, ako aj audivizuálnych diel. 

Podpredseda Komisie pre digitálny jednotný trh Andrus Ansip v tejto súvislosti uviedol: „Digitálne prostredie mení našu kultúrnu scénu a zároveň prináša nové výzvy a príležitosti pre európske kultúrne a kreatívne sektory. Chceme, aby autori, tvorcovia a producenti čo najviac využili tieto nové digitálne príležitosti.“  Marija Gabrielová, komisárka pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť, považuje za silný aj audiovizuálny sektor Kreatívna Európa MEDIA, ktorý má byť oporou pre európsku kultúru, identitu a rozmanitosť a, taktiež, môže posilniť slobodu a pluralitu médií. Návrh Komisie na posilnenie kultúrnych a kreatívnych sektorov EÚ sa celkovo zameriava na tri oblasti: MEDIA, Kultúra a medzisektorová činnosť.

V oblasti MEDIA pôjde o financovanie a podporu európskych filmov, televíznych programov, videohier či virtuálnej reality, ako aj podporu konkurencieschopnosti v Európe. Cieľom oblasti Kultúra je prepojiť a podporiť talentovaných umelcov a cezhraničnú spoluprácu. Medzisektorová činnosť zahŕňa prienik sektorov médií a kultúry, pričom pre túto oblasť vyčlenila EK 160 miliónov EUR. Financie poslúžia na financovanie malých a stredných podnikov, a iných organizácií pôsobiacich v kultúrnych a kreatívnych sektoroch. Tiež pôjde o podporu politickej spolupráce v oblasti kultúry v celej EÚ a, zároveň, o podporu slobodného, rôznorodého a pluralitného mediálneho prostredia, ako aj kvalitnej žurnalistiky a mediálnej gramotnosti.

Súčasný program Kreatívna Európa prebieha do roku 2020. Návrh nového programu Kreatívna Európa je súčasťou kapitoly „Investovanie do ľudí“ v rámci návrhu dlhodobého rozpočtu EÚ. Snahou a cieľom tejto kapitoly je podpora európskej kultúry a identity. Posilniť by sa malo aj postavenie občanov, ochrana základných práv a hodnôt. Taktiež by mali vzniknúť nové príležitosti na angažovanú účasť na politickom a občianskom živote spoločnosti.

 

Zdroj: TS Europa.eu

 

Related Articles

Prieskum: Mladí ľudia majú nedostatky v mediálnej gramotnosti

18. februára 2019Monika Hossova

Na konferencii vo Varšave udelia Cenu za mediálnu výchovu

23. marca 2015viktoria.kolcako

OVCE.sk vyrazili za deťmi do letných táborov

10. júla 2014viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.