stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Európska komisia plánuje vyčleniť viac peňazí na podporu kultúrnych a kreatívnych sektorov

1. júna 2018Monika Hossova

V rámci tvorby rozpočtu EÚ pre roky 2021-2027 navrhuje Európska komisia zvýšiť objem financií pre program Kreatívna Európa. Program sa zameriava na podporu európsky kultúrny a kreatívnych sektorov, ako aj audivizuálnych diel. 

Podpredseda Komisie pre digitálny jednotný trh Andrus Ansip v tejto súvislosti uviedol: „Digitálne prostredie mení našu kultúrnu scénu a zároveň prináša nové výzvy a príležitosti pre európske kultúrne a kreatívne sektory. Chceme, aby autori, tvorcovia a producenti čo najviac využili tieto nové digitálne príležitosti.“  Marija Gabrielová, komisárka pre digitálnu ekonomiku a spoločnosť, považuje za silný aj audiovizuálny sektor Kreatívna Európa MEDIA, ktorý má byť oporou pre európsku kultúru, identitu a rozmanitosť a, taktiež, môže posilniť slobodu a pluralitu médií. Návrh Komisie na posilnenie kultúrnych a kreatívnych sektorov EÚ sa celkovo zameriava na tri oblasti: MEDIA, Kultúra a medzisektorová činnosť.

V oblasti MEDIA pôjde o financovanie a podporu európskych filmov, televíznych programov, videohier či virtuálnej reality, ako aj podporu konkurencieschopnosti v Európe. Cieľom oblasti Kultúra je prepojiť a podporiť talentovaných umelcov a cezhraničnú spoluprácu. Medzisektorová činnosť zahŕňa prienik sektorov médií a kultúry, pričom pre túto oblasť vyčlenila EK 160 miliónov EUR. Financie poslúžia na financovanie malých a stredných podnikov, a iných organizácií pôsobiacich v kultúrnych a kreatívnych sektoroch. Tiež pôjde o podporu politickej spolupráce v oblasti kultúry v celej EÚ a, zároveň, o podporu slobodného, rôznorodého a pluralitného mediálneho prostredia, ako aj kvalitnej žurnalistiky a mediálnej gramotnosti.

Súčasný program Kreatívna Európa prebieha do roku 2020. Návrh nového programu Kreatívna Európa je súčasťou kapitoly „Investovanie do ľudí“ v rámci návrhu dlhodobého rozpočtu EÚ. Snahou a cieľom tejto kapitoly je podpora európskej kultúry a identity. Posilniť by sa malo aj postavenie občanov, ochrana základných práv a hodnôt. Taktiež by mali vzniknúť nové príležitosti na angažovanú účasť na politickom a občianskom živote spoločnosti.

 

Zdroj: TS Europa.eu

 

Related Articles

ŠVÉDSKO

1. februára 2016norbert.vrabec

ČESKÁ REPUBLIKA

28. januára 2016norbert.vrabec

Seriál: Mediálna gramotnosť v Európe – Belgicko

13. júna 2016viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.