stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Facebook bojuje proti fake news, používateľom prideľuje skóre dôveryhodnosti

28. augusta 2018Monika Hossova

Spoločnosť Facebook posudzuje používateľmi nahlásené obsahy prostredníctvom tzv. fact-check organizácií. Tie overujú pravdivosť príspevkov, ktoré používatelia nahlasujú ako falošné správy. Takýmto spôsobom chce Facebook bojovať proti šíreniu dezinformácií a falošných správ, ktoré predstavujú značné nebezpečenstvo. Po novom však bude Facebook overovať aj dôveryhodnosť používateľov, ktorí falošné správy nahlasujú. 

Znamená to, že ak bežný používateľ Facebooku označí nejaký príspevok ako falošný, tím overovateľov posúdi pravdivosť tohto príspevku. Ak je takto označená správa skutočne falošnou správou, dôveryhodnosť používateľa bude vysoká. Ak však niekto označí ako falošnú správu (fake news) príspevok, ktorý je pravdivý, jeho dôveryhodnosť klesne. Týmto spôsobom chce spoločnosť bojovať proti internetovým trollom, ktorí môžu zámerne označovať pravdivé informácie za falošné v snahe dosiahnuť svoje ciele a šíriť vlastnú ideológiu. Skóre dôveryhodnosti používateľov sa bude pohybovať na škále od 0 do 1. Našu dôveryhodnosť tak bude vyhodnocovať tím odborníkov podľa dlhodobého sledovania tipov od používateľov. „Hodnotenie kredibility používateľov Facebookom je neprekvapivé vzhľadom na to, že niektoré z nich sú podozriví, naivní alebo sa na Facebooku vyskytujú, aby šírili dezinformácie,” uviedol pre BBC Bernie Hogan z Oxford Internet Institute.

Zdroj a foto:  m-journal.cz 

Autorka: Monika Hossová

Related Articles

Príležitosti a riziká používania internetu deťmi – Facebook

25. februára 2016viktoria.kolcako

Vzdelávanie, informovanie, upozorňovanie: 3 základné predpoklady boja proti falošným správam

9. júna 2018Monika Hossova

Facebook bude upozorňovať ľudí na dezinformácie o koronavíruse

17. apríla 2020Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.