stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Férová nadácia O2 vracia rozum na internet

4. júna 2021Monika Hossova

Spoločnosť O2 spustila celospoločenskú iniciatívu, ktorej cieľom je upozorniť ľudí na nebezpečenstvo hoaxov a konšpirácií, šírenie ktorých môže mať negatívny dopad na ich blízke okolie, ale aj celú spoločnosť. Kampaň bola spustená v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne, ktorá si kladie za cieľ zodpovedné využívanie mobilných technológií a internetu.

Jednou z nosných aktivít kampane, ktorá okrem upozornenia ponúka aj riešenie vzniknutej situácie, je otvorenie grantového programu Férovej nadácie O2 s názvom Vráťme spolu rozum na internet. Grantom v celkovej sume až 60 000 EUR podporí Férová nadácia také projekty, iniciatívy, či platformy, ktoré vzdelávajú deti, žiakov a učiteľov ku kritickému mysleniu, podporujú mediálnu gramotnosť, či odhaľujú dezinformácie a konšpiračné teórie na internete.

„Technológie sú dobrý sluha, ale zlý pán. Vo Férovej nadácii sa dlhodobo venujeme takým projektom, ktoré okrem inovatívneho vzdelávania formujú kritické myslenie mladých a učia ich odlíšiť seriózne správy od hoaxov a dezinformácií. Práve konšpirácie majú teraz vďaka internetu a sociálnym sieťam nevídanú silu. Nesmieme to pritom brať na ľahkú váhu, v krajnom prípade môžu takéto správy ublížiť vám, aj vašim blízkym. Preto je dôležitá prevencia, mediálna gramotnosť a kritické myslenie,“ hovorí Igor Tóth, CEO O2 a predseda správnej rady Férovej nadácie.

Do grantového programu O2 Digitálna škola sa môžete prihlásiť na https://spolocnost.o2.sk/ferova-nadacia/grantovy-program do 19. júna 2021. Štatút grantovej výzvy s presnými podmienkami zapojenia Vášho projektu nájdete rovnako na webe.

Prihlásené projekty musia mať verejnoprospešný rozmer, byť zamerané na širokú cieľovú skupinu a musia byť realizované do 31.12.2021.

Viac informácií o kampani nájdete na https://datujzodpovedne.sk/.

Zdroj: TS

Related Articles

Iniciatíva denníka SME Lovíme hoaxy spustila vlastný web

15. marca 2017viktoria.kolcako

OZ Ľudia proti rasizmu spustilo interaktívny portál Argumentuj.sk

31. mája 2018Monika Hossova

Fact-checkingový program už aj na Slovensku

12. februára 2020Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.