Medzi odborníkmi nepanuje jednotný názor na to, či v prípade počítačových hier prevažujú negatívne alebo pozitívne aspekty. Počítačové hry môžu na jednej strane viesť k spoločenskej izolácii a jedinec, ktorý takejto forme komunikácie podľahne, môže mať problémy s nadväzovaním a udržiavaním reálnych sociálnych vzťahov. Iná skupina autorov preferuje vzdelávací aspekt online hier. Pri rozumnom používaní sa totiž môžu stať nielen zdrojom zábavy, ale i poučenia a praktického overovania rôznych životných rol a situácií. Účastníci si v bezpečnom prostredí virtuálnej komunity môžu rozvíjať dôležité životné kompetencie, napríklad podnikateľské zručnosti, schopnosť komunikácie, vyjednávania, rešpektovania iných a presadzovania vlastných oprávnených záujmov a priorít.
Výskum v oblasti herných štúdií má vysoko interdisciplinárnu povahou. Prezentujú sa v ňom rôzne rámce a prístupy umožňujúce pochopenie rizikových faktorov, príležitostí i výziev k kontexte tejto problematiky. V tejto sekcii sa venujeme publikáciám a odborným štúdiám, ktoré reflektujú vyvážený prístup k problematike herných štúdií. Mnohí autori si uvedomujú, že nemožno ignorovať rôzne kontroverzie v počítačových hrách, ktoré zahŕňajú najmä násilie, sklony k agresívnemu správaniu a ignorovaniu etických princípov. Dôležitou témou je i možnosť vzniku závislosti o hrania hier – čo je obzvlášť nebezpečné u detí a mladých ľudí. Na druhej strane by sme nemali ignorovať ani veľký vzdelávací potenciál počítačových hier, ktoré čoraz viac nachádzajú svoje miesto v školskom vzdelávaní i v rámci celoživotného vzdelávania a neformálneho rozvoja kľúčových kompetencií.
[full][/full]