stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Komenského inštitút učí pedagógov, ako nenaletieť na konšpirácie

1. februára 2022Monika Hossova

Projekt sa začína dnes prednáškou a diskusiou o tom, ako fungujú médiá, z akých zdrojov čerpajú, ako odhaliť konšpiračný web, či ako pracovať s ľuďmi presvedčenými o omyloch.

Kritické myslenie, mediálna gramotnosť a životné prostredie patria k najväčším výzvam súčasnosti. Ukazuje sa však, že ani mnoho pedagógov sa nedokáže celkom orientovať v spleti množstva rôznych informácií, viesť hodnotovú diskusiu, realizovať praktickú envirovýchovu. Komenského inštitút, program Centra environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica, ktorý sa zameriava na vzdelávanie pedagógov, prichádza preto s online vzdelávacím projektom zameraným na tieto témy.

Program Učitelia v akcii ponúka prednášky a webináre o informačnej a finančnej gramotnosti, kritickom myslení a environmentálnej výchove. Projekt sa začína 1. februára prednáškou a diskusiou o tom, ako fungujú médiá, z akých zdrojov čerpajú, ako odhaliť konšpiračný web, či ako pracovať s ľuďmi presvedčenými o omyloch.

Počas vzdelávacích blokov dostanú učitelia návody, rady a tipy, ako selektovať či vstrebávať množstvá informácií, ako si zachovať triezvu hlavu a viesť zdravú diskusiu, ako viesť hodnotové témy v triede a tiež, ako prakticky vyučovať environmentálnu výchovu v prepojení na iné predmety. Mesačný blok je určený pre vybraných 25 účastníkov a je to bezplatné. Pre absolvovanie celého vzdelávacieho bloku je potrebné sa vopred prihlásiť prostredníctvom formulára, ktorý záujemcovia nájdu na webe Komenského inštitútu.

Séria prednášok sa bude venovať aj téme finančného vzdelávania. Komenského inštitút organizuje pre pedagógov aj bezplatné streamované webináre. V nich zdieľajú svoje skúsenosti a praktické príklady prevažne pedagógovia a lektori z praxe.

Zdroj: TASR


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.