Po televíznom cykle Mediálni špióni sa problematika mediálnej výchovy dostáva aj na dosky, ktoré znamenajú svet. Priaznivci divadelnej múzy sa môžu tešiť z prvej slovenskej divadelnej hry, ktorá nielen zabáva, ale i zvyšuje mediálnu gramotnosť divákov. Tento nesporne užitočný počin má na konte Spektakulárna divadelná spoločnosť z Rimavskej Soboty. Jej nová hra Mediálne historky poukazuje na nástrahy číhajúce na čitateľov, divákov či poslucháčov pri ich styku s médiami.
Divadelné predstavenie je mimoriadne vhodným prostriedkom pre popularizáciu problematiky mediálnej výchovy u mladej generácie. Divadelná spoločnosť z Rimavskej Soboty hráva inscenáciu po celom Slovensku. Predstavenie pre vašu školu si môžete objednať tu
Čo sa stane, ak naozaj uveríte reklame?
Mediálne historky sú divadelnou inscenáciu, ktorá cez príbeh mladého – násťročného Labaša ukazuje pozadie mediálnych nástrah, ktoré číhajú všade okolo nás. Projekt "Mediálne historky" hľadá skutočné hodnoty v lesklom svete konzumu, ktorý mladého človeka očarúva pozlátkovým kúzlom. Čo sa stane, ak naozaj uveríte tomu, čo vám podsúvajú reklamy? Ako sa nestratiť v svete fiktívnej dokonalosti prezentovanej médiami?
Cieľom je umožniť mladému divákovi nahliadnuť pod pokrývku princípov mediálneho trhu a pochopiť ako je motivovaná činnosť médií a komerčného sektoru. Ak sa nám podarí žiakom ukázať vzťahy medzi finančnými zdrojmi médií a obsahom médií dokážu sa lepšie brániť manipulácií a dokážu si sami urobiť názor na ponúkaný obsah. Projekt "Mediálne historky" chce upozorniť na nebezpečenstvo marketingového a mediálneho cielenia a na to, ako orientácia spotrebiteľa, konzumenta ovplyvňuje jeho samého.
O čom je predstavenie Mediálne historky?
Labaš žil obyčajný život obyčajného chalana, až kým ho neprepadol pocit, že bez značkových vecí jeho život nemá žiadny zmysel. Labašovi osud postaví do cesty nečakanú ponuku – môže mať všetko, po čom kedy túžil, ak zapredá časť seba.
Základom príbehu je faustovská otázka – ak by dnes mladý človek zapredal svoju dušu, čo by za ňu chcel? Inscenácia priamo a pre mládež príťažlivým spôsobom hovorí o svete médií a reklamy, odhaľuje niektoré zákonitosti jeho fungovania a stimuluje k rozhovorom o témach základných morálnych hodnôt.
Mediálne historky v skratke
Réžia: Marian Lacko
Dramaturgia: Roman Slanina
Hrajú: Ludo Jánsky,Marcel Laczko, Michal Novodomský, alt. Roman Slanina
Scénografia a kostýmy: Jožko Krajčír, Viťo Belan
Výber hudby: Martin Nvoška
Technická spolupráca:
Tibor Lajgút
Trvanie inscenácie: 55 min
Viac informácií o predstavení si môžete prečítať na stránke Spektakulárnej divadelnej spoločnosti www.slanina.sk
V článku sú použité informácie a ilustračná snímka zo stránky: slanina.sk