stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /data/9/f/9fd5c483-d723-4e1a-a2d0-4ed8a7af7d31/medialnavychova.sk/web/wp-content/themes/Zephyr/framework/templates/blog/single-post.php on line 56

Nová štúdia mapuje úroveň mediálnej gramotnosti v Európe

3. novembra 2011norbert.vrabec

Európska komisia a  organizácia European Association for Viewers Interests  zverejnili novú štúdiu, ktorá podrobne mapuje a porovnáva úroveň mediálnej gramotnosti v 27 členských krajinách EÚ a 3 štátoch Európskeho hospodárskeho priestoru. Dokument s názvom Testovanie a zdokonaľovanie kritérií pre hodnotenie úrovne mediálnej gramotnosti v Európe (Testing and Refining Criteria to Assess Media Literacy Levels in Europe) prináša zhodnotenie predbežnej úrovne individuálnych kompetencií a faktorov prostredia, ktoré sú identifikované sériou merateľných indikátorov.

Dosiahli sme priemernú až základnú úroveň

Podľa zverejnených výsledkov dosiahla Slovenská republika v európskom porovnaní priemernú úroveň (individuálne kompetencie) a základnú úroveň v oblasti faktorov prostredia. Horšie výsledky dosiahlo iba Bulharsko, Rumunsko, Grécko a Cyprus. Výsledky porovnateľné so Slovenskom dosiahlo aj Poľsko, Portugalsko, Lotyšsko, Litva, či Maďarsko.

Komparatívna štúdia obsahuje podrobnú metodológiu, podľa ktorej by sa aj v budúcnosti mala merať úroveň rozvoja mediálnej gramotnosti v jednotlivých krajinách Európy. Súčasťou dokumentu je tiež viacero odporúčaní a podnetov, ktoré môžu prispieť k lepšiemu etablovaniu mediálneho vzdelávania v spoločenskom a kultúrnom kontexte, ako aj v kontexte  formálneho a neformálneho vzdelávania.

Bližšie informácie

 

Prečítajte si stručné informácie o štúdii Testovanie a zdokonaľovanie kritérií pre hodnotenie úrovne mediálnej gramotnosti v Európe , ktoré pripravili Ľ.Bíziková a I.Adamcová zo Štátneho pedagogického ústavu (text je v slovenčine)

Prečítajte si kompletné znenie štúdie Testing and Refining Criteria to Assess Media Literacy Levels in Europe (text je v angličtine)


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.