stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe

Označovanie programov v slovenských televíziách čaká zmena

27. septembra 2017viktoria.kolcako

Novú dohodu o označovaní programov, v ktorých sú umiestňované produkty podpísali riaditelia najväčších slovenských televízií a predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu Marta Danielová. 

Po novom budú televízie programy, v ktorých sú umiestňované produkty označovať piktogramom PP (product placement, pozn. autorky). Piktogram bude znázornený tmavým písmom na svetlom podklade. Zobrazí sa v pravom hornom alebo dolnom rohu po dobu 10 sekúnd v presne stanovenom čase v priebehu trvania programu. „Všetky programy, v ktorých sú umiestnené produkty, budú odteraz označené symbolom PP v krúžku na začiatku aj na konci programu, a to na dostatočne dlhý čas, aby divák vždy presne vedel, že sleduje program s týmto typom komerčnej informácie,“ uviedla predsedníčka RVR, Marta Danielová.

Nové pravidlá platia od 1. novembra 2017: „Aby sa diváci s novým označovaním zoznámili a privykli si naň, počas prechodného obdobia budú vysielatelia programy sprevádzať textovou informáciou o umiestnení produktov a zároveň piktogramom. Od 1. januára bude postačovať len ich označenie piktogramom PP,“ doplnila Danielová.
Dohodu podpísali generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník, šéf TV Markíza Matthias Settele, generálny riaditeľ TV JOJ Marcel Grega, riaditeľ pre externé vzťahy TA3 Igor Čekirda a predsedníčka RVR Marta Danielová. 

mh

Zdroj: Teraz.sk, Foto: Pavol Ďurčo TASR

Related Articles

Skupina ERGA prijala v Bratislave vyhlásenie k dezinformáciám

25. júna 2019Monika Hossova

Vymyslieť televízny formát pre mládež v pubertálnom veku je náročné

20. marca 2019Monika Hossova

RTVS vstúpila podpisom memoranda do Digitálnej koalície

14. februára 2019Monika Hossova

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.