stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

PREDĹŽENIE PRIHLASOVANIA do súťaže Najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na ZŠ a SŠ

17. decembra 2018Monika Hossova

Do súťaže Najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na ZŠ a SŠ sa môžete prihlasovať až do 31. januára 2019! 

Vážení učitelia,

Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti IMEC a Školiace mediálne centrum (ŠMC)  pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave vyhlasuje 3. ročník súťaže o najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách.

Zasielajte nám:

  • príklady vyučovacích hodín, projektov a ďalších aktivít z mediálnej výchovy, ktorých realizácia sa Vám osvedčila a ktoré by ste chceli sprostredkovať ďalej Vašim kolegom,
  • žiacke práce – produkty, ktoré vznikli v rámci výučby mediálnej výchovy v tlačenej, zvukovej, audiovizuálnej či multimediálnej podobe (napr. postery, školské časopisy, videá, filmy, Cd, stránky a pod.).

TEMATICKÉ ZAMERANIE SÚŤAŽE 

  • učenie (sa) o médiách prostredníctvom vlastnej tvorby mediálnych obsahov (fotografií, videí, časopisu, rozhlasu, internetových stránok, blogov, vlogov, reklamných komunikátov, atď.),
  • praktická tvorba mediálnych produktov (príprava, tvorba a zverejnenie vlastného mediálneho produktu v tlačenej, auditívnej, audiovizuálnej a multimediálnej podobe),
  • rozvoj kritického myslenia vo vzťahu k médiám, kritická analýza, reflexia a hodnotenie médií, mediálnych obsahov,
  • praktická práca s médiami ako prostriedok analýzy, kritickej reflexie a zodpovedného využívania médií.

 OCENENIE

  • Najlepšie 3 príklady učebnej praxe budú finančne odmenené sumou 100 eur.

 Vybraní účastníci (triedne kolektívy, pedagógovia) sa zároveň budú môcť zdarma zúčastniť pripravovaného pilotného dvojročného vzdelávacieho programu z reflexívno-praktickej (produktívnej) mediálnej výchovy v podobe:

  • kurzu pre žiakov (1- dňových exkurzií) v priestoroch digitálnych štúdií FMK UCM v Trnave a  e-learningového kurzu (15 lekcií),
  • školenia pre pedagógov (2- dňového seminára, tréningu).

 Všetci účastníci získajú:

  • vecné dary v podobe publikácií vhodných pri realizácii mediálnej výchovy na školách,
  • metodickú príručku s najlepšími príkladmi dobrej praxe v tlačenej podobe.
  • certifikát o účasti (výhercovia s informáciou o príslušnom umiestnení v súťaži)
Všetky podnetné a zaujímavé príklady dobrej praxe budú okrem toho zverejnené v:
  • databáze príkladov dobrej praxe na stránke https://www.medialnavychova.sk/,
  • metodickej príručke,
  • štúdii o stratégiách reflexívneho a produktívneho učenia a učenia sa o médiách na základných a stredných školách na Slovensku.

 Zapojením sa do súťaže dáva účastník súhlas so zverejnením príkladu dobrej praxe i ďalších požadovaných údajov v uvedených dokumentoch.

PODMIENKY ÚČASTI:

  • súťaž prebieha v jednej oceňovanej kategórii: základné a stredné školy na Slovensku,
  • súťaže sa môžu zúčastniť všetky základné a stredné školy na Slovensku,
  • každá škola sa môže uchádzať o ocenenie aj s viacerými príkladmi,
  • predpokladom ohodnotenia príkladu je riadne vyplnenie všetkých častí prihlášky,
  • jednotlivé prihlášky posúdi hodnotiaca komisia zložená z členov IMEC-u, Katedry mediálnej výchovy, resp. ďalších katedier FMK UCM.

Vyplnené prihlášky je potrebné zaslať do 31. januára 2019 e-mailom na adresu viera.kacinova@ucm.sk , resp. poštou:

PhDr. Viera Kačinová, PhD., FMK UCM, Námestie Jozefa Herdu 577/2, 917 01 Trnava

Prihlášku je možné si stiahnuť stiahnuť tu: Prihlaska Priklady DP MV 3. roc.

VYHLÁSENIE VÝSLEDKOV

Vyhlásenie výsledkov súťaže bude zverejnené na webovej stránke https://www.medialnavychova.sk/ vo februári 2019.

Súťaž sa realizuje v rámci projektu KEGA 010UCM-4/2018 s názvom “Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM” podporovaného Kultúrnou a edukačnou grantovou agentúrou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. 

Related Articles

Umiestnenie Slovenska ma potešilo, treba však podporiť systematické vzdelávanie učiteľov

23. februára 2014viktoria.kolcako

IMEC vyhlasuje druhý ročník súťaže Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy

10. septembra 2015viktoria.kolcako

Prešovskí žiaci budú súťažiť v žurnalistickej tvorbe

10. októbra 2016viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.