stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Pripravujú sa nové pravidlá regulácie médií

19. januára 2019Monika Hossova

18. decembra 2018 vstúpila do platnosti revidovaná smernica o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorá prináša do mediálneho prostredia viacero zmien. Tie sa dotknú predovšetkým televíznych vysielateľov, poskytovateľov audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie (napríklad Netflix, Voyo) a prvýkrát aj platforiem na zdieľanie videí (napríklad Youtube) a videoobsahu na sociálnych sieťach (napríklad Facebook). Slovensko je povinné novú smernicu implementovať do národnej legislatívy do 19. septembra 2020.

Mediálne prostredie zaznamenalo v poslednom období rýchly vývoj, na ktorý reagujú aj Nové európske pravidlá regulácie médií a platforiem na zdieľanie videí a ich dopad na reguláciu, ktoré na podmienky v Slovenskej republike rozpracovalo Ministerstvo kultúry SR. 

„Práce na národnej smernici zásadne pokročili, na ministerstve kultúry je zriadená komisia, ktorej úlohou je príprava nielen novelizácie zákona o vysielaní a retransmisii, ale vlastne príprava úplne nového zákona, ktorý by mal tento zákon nahradiť, rovnako aj zákon o digitálnom vysielaní. Komisia sa bude venovať aj rozhlasovému vysielaniu a poskytovaniu služby retransmisie. Zámerom je prísť s novým návrhom na verejnú diskusiu už v prvom polroku,“ uviedol Anton Škreko, generálny riaditeľ sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry SR, na podujatí, ktoré zorganizovalo Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku vo štvrtok v Bratislave.

„Mediálne prostredie sa vyvíja veľmi rýchlo, posledná smernica, ktorá sa prijímala a vstúpila do platnosti v roku 2009, je už v istom ohľade zastaraná. To, čo si slovenský divák určite všimne, že s najväčšou pravdepodobnosťou sa zvýši počet reklám vo vysielaní. To je asi nepríjemná správa, ale pravda je taká, že iné služby, ktoré bojujú o toho istého diváka spolu s televíznym vysielaním, obmedzenia doteraz nemali. Pritom reklama sa tam vyskytuje a ten odliv peňazí z televízie smeruje k týmto službám. Na to, aby televízie mohli ostať konkurencieschopné, bolo potrené niečo urobiť a teraz sa liberalizuje minimálne táto otázka, ktorú si všimne aj slovenský divák. Liberalizácia nie je totálna, neznamená to, že teraz sa limity úplne odstránia, v každom prípade sa však uvoľňujú. Je pravdepodobné, že vo vyhrotenejších diváckych časoch bude reklamy viac,“ povedal pre TASR Ľuboš Kukliš, riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu. 
 

Zdroj: TASR

lb

Related Articles

Rozbieha sa deviaty ročník Mediálnej školy. Bude plne akreditovaný!

12. septembra 2017viktoria.kolcako

Začala vysielať prvá detská televízia v slovenskom jazyku

5. januára 2015viktoria.kolcako

Denník N pripravil príručku o fungovaní médií

30. apríla 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.