stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Pripravujú sa nové pravidlá regulácie médií

19. januára 2019Monika Hossova

18. decembra 2018 vstúpila do platnosti revidovaná smernica o audiovizuálnych mediálnych službách, ktorá prináša do mediálneho prostredia viacero zmien. Tie sa dotknú predovšetkým televíznych vysielateľov, poskytovateľov audiovizuálnych mediálnych služieb na požiadanie (napríklad Netflix, Voyo) a prvýkrát aj platforiem na zdieľanie videí (napríklad Youtube) a videoobsahu na sociálnych sieťach (napríklad Facebook). Slovensko je povinné novú smernicu implementovať do národnej legislatívy do 19. septembra 2020.

Mediálne prostredie zaznamenalo v poslednom období rýchly vývoj, na ktorý reagujú aj Nové európske pravidlá regulácie médií a platforiem na zdieľanie videí a ich dopad na reguláciu, ktoré na podmienky v Slovenskej republike rozpracovalo Ministerstvo kultúry SR. 

„Práce na národnej smernici zásadne pokročili, na ministerstve kultúry je zriadená komisia, ktorej úlohou je príprava nielen novelizácie zákona o vysielaní a retransmisii, ale vlastne príprava úplne nového zákona, ktorý by mal tento zákon nahradiť, rovnako aj zákon o digitálnom vysielaní. Komisia sa bude venovať aj rozhlasovému vysielaniu a poskytovaniu služby retransmisie. Zámerom je prísť s novým návrhom na verejnú diskusiu už v prvom polroku,“ uviedol Anton Škreko, generálny riaditeľ sekcie médií, audiovízie a autorského práva Ministerstva kultúry SR, na podujatí, ktoré zorganizovalo Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku vo štvrtok v Bratislave.

„Mediálne prostredie sa vyvíja veľmi rýchlo, posledná smernica, ktorá sa prijímala a vstúpila do platnosti v roku 2009, je už v istom ohľade zastaraná. To, čo si slovenský divák určite všimne, že s najväčšou pravdepodobnosťou sa zvýši počet reklám vo vysielaní. To je asi nepríjemná správa, ale pravda je taká, že iné služby, ktoré bojujú o toho istého diváka spolu s televíznym vysielaním, obmedzenia doteraz nemali. Pritom reklama sa tam vyskytuje a ten odliv peňazí z televízie smeruje k týmto službám. Na to, aby televízie mohli ostať konkurencieschopné, bolo potrené niečo urobiť a teraz sa liberalizuje minimálne táto otázka, ktorú si všimne aj slovenský divák. Liberalizácia nie je totálna, neznamená to, že teraz sa limity úplne odstránia, v každom prípade sa však uvoľňujú. Je pravdepodobné, že vo vyhrotenejších diváckych časoch bude reklamy viac,“ povedal pre TASR Ľuboš Kukliš, riaditeľ Kancelárie Rady pre vysielanie a retransmisiu. 
 

Zdroj: TASR

lb

Related Articles

Mladí dospelí v Českej republike neveria médiám

10. marca 2017viktoria.kolcako

Rozbieha sa deviaty ročník Mediálnej školy. Bude plne akreditovaný!

12. septembra 2017viktoria.kolcako

Nové číslo Media Literacy Student Magazine si už môžete prečítať aj online

8. marca 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.