stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Týždeň mediálnej a informačnej gramotnosti – konferencia Ako pre(žiť) v digitálnom svete

21. októbra 2024Monika Hossova

Pri príležitosti medzinárodného Týždňa mediálnej a informačnej gramotnosti, ktorý potrvá v termíne 24.10.-31.10.2024 organizuje Rada pre mediálne služby a platforma Mediálna gramotnosť+  spolu s ďalšími partnermi konferenciu zameranú na aktuálne výzvy digitálneho vzdelávania. Konferencia s názvom „Ako pre(žiť) v digitálnom svete“ sa uskutoční dňa 25. októbra 2024 v Prešove.

Cieľom konferencie je riešiť aktuálne výzvy spojené s bezpečným a zodpovedným správaním v digitálnom prostredí a je prioritne určená pre pedagógov, pracovníkov knižníc a digitálnych koordinátorov. V dobe, keď je naša každodenná realita čoraz viac prepojená s technológiami, je dôležité zamerať sa na to, ako minimalizovať negatívne vplyvy digitálneho sveta a zvýšiť  odolnosť voči informačným hrozbám.

Podujatie bude zamerané na hľadanie rovnováhy medzi výhodami, ktoré digitálny svet ponúka, a zodpovednosťou, ktorá je nevyhnutná pri jeho používaní. V centre záujmu budú témy týkajúce sa komunikácie, rozvíjania kritického myslenia a overovania informácií, zvlášť v kontexte expanzie vplyvu umelej inteligencie. K hlavným bodom programu patrí prezentácia „Balíčka prežitia v digitálnom svete“ a 6 praktických workshopov, ktoré budú viesť odborníci z viacerých uznávaných organizácií venujúcich sa témam mediálnej výchovy, gramotnosti a bezpečnosti, konkrétne:

  • Sila jedného Enteru: Ako naše správy menia digitálny priestor (NIVAM)
  • Za hranicami obrazovky: Fenomény internetu v živote mladých ľudí (IPčko)
  • Ako sa nestratiť v digitálnom svete? (Digitálni rodičia)
  • Navigácia digitálnym bludiskom: Kritické myslenie v online priestore (DigiQ)
  • Odhaľovanie pravdy v ére umelej inteligencie (Demagog SK)
  • Digitálny well-being: Knihy ako kľúč k rovnováhe v online svete (VÚDPaP)

Workshopy poskytnú účastníkom účinné nástroje, ako tieto poznatky uplatniť vo svojej praxi, či už v školskom prostredí, v knižniciach alebo pri práci s mládežou. Jednou z kľúčových prednášok bude aj vystúpenie dr. Vladimíry Hladíkovej, členky IMEC – Centra mediálnej gramotnosti, ktorá sa predstaví s témou „Rozptýlení technológiami: Prokrastinácia a multitasking ako výzvy digitálnej doby“. Vo svojej prednáške sa zameria najmä na fenomén technologickej interferencie, a s ním súvisiace výzvy ako sú (akademická) prokrastinácia a (mediálny) multitasking a ich dopad na produktivitu a schopnosť sústrediť sa, čo sú dôležité témy týkajúce sa nielen študentov a pedagógov, ale všetkých používateľov médií a technológií v digitálnej ére. Prednáška je realizovaná v rámci riešenia projektu Kultúrnej a edukačnej grantovej agentúry MŠVVaM SR (KEGA, č. 025UCM-4/2023) s názvom „Riziká a príležitosti online vzdelávania v čase technologickej interferencie“.

Zdroj: RpMS

Týždeň mediálnej a informačnej gramotnosti vyhlasuje UNESCO od roku 2011. Cieľom je na globálnej aj národnej úrovni zlepšiť schopnosť jednotlivcov a spoločnosti kriticky posudzovať informácie v digitálnej dobe a hľadať efektívne riešenia aktuálnych mediálnych aj informačných výziev.

Zdroj: VH


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.