O svoje skúsenosti sa podelili zakladateľka súťaže Bloger roka a riaditeľka agentúry Content agency Jana Malaga a PPC spolu so špecialistkou a konzultantkou online marketingu Svetlanou Ďurčákovou. Tieto prednášky boli prvé dve z pripravovanej série prednášok o online marketingu. Organizuje ich Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda (FMK UCM) v Trnave v spolupráci so vzdelávacím programom spoločnosti Google Slovensko. Prvá sa uskutočnila na pôde fakulty v utorok 19. marca. Boli zamerané na obsahový marketing, PPC reklame a aktuálnym trendom. Podujatie malo podtitul Women Edition – Ženy v digitálnom marketingu.
V prednáškach priblížili, ako funguje marketing vo vyhľadávačoch a platená reklama, ale aj základné pravidlá obsahového marketingu. Študenti sa dozvedeli aj to, na čo je potrebné dať si pozor pri tvorbe stratégie, alebo na čo neraz zabúdajú i veľké značky a prečo na Slovensku funguje marketing založený na sledovaní známych osobností. „Oblasť marketingu je veľmi dynamická, a to, čo fungovalo na spotrebiteľov pred piatimi rokmi, dnes nefunguje v takej miere. Kto chce mať zásah na 100 percent, musí konať aktuálne, byť vizionárom a taktiež sa musí vedieť pripraviť aj na budúcich zákazníkov,“ vysvetlila Jana Malaga z Content Agency. Tá prítomným ukázala ako sa dá aplikovať v praxi obsahový marketing na názorných ukážkach.
FMK UCM v Trnave spolupracuje so spoločnosťou Google dlhodobo, podpísali aj memorandum o spolupráci. Sériu prednášok o digitálnom marketingu organizujú pre študentov ich kolegovia, ktorí pôsobia ako ambasádori projektu Digitálna garáž. Ten umožňuje absolvovať bezplatný kurz online marketingu a získať hodnotný certifikát. „Cieľom je študentom ukázať, ako sa môžu zdokonaliť v súčasných marketingových trendoch a inšpirovať ich, ako úspešne naštartovať svoju kariéru,“ uviedol Daniel Lietava, študent marketingovej komunikácie. Ďalšie zo série podujatí sa uskutočnia v apríli.
Zdroj: TASR
lb