stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Výsledky súťaže „Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách“

31. marca 2023Monika Hossova

Onlinové dezinformácie – výzva pre školskú výučbu:

Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti IMEC a Školiace mediálne centrum (ŠMC) pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave vyhlasuje výsledky 4. ročníka súťaže o najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách.

Výhercovia súťaže:

  1. PaedDr. J. Pekárová, PhD.: Aké chobotnice žijú na stromoch? (Gymnázium, Veľká okružná 22, Žilina)
  2. Mgr. Ľ. Paller:  Nie je  hoax ako hoax alebo aj pravda môže byť zaujímavá… (ZŠ Dudova 2, Bratislava)
  3. Ing. M. Rovná, Mgr. I. Somogyiová, Mgr. M. Románová, Mgr. L. Marťáková:  Aktivity našich žiakov k téme HOAX, DEZINFORMÁCIA A FAKE NEWS v slovenskom a anglickom jazyku (ZŠ Kulíškova 8, Bratislava)

Najlepšie 3 príklady učebnej praxe sú finančne odmenené sumou 500 € (1. miesto), 400 € (2. miesto) a 300 € (3. miesto).

Ďalší ocenení účastníci súťaže, ktorí sa budú môcť zdarma zúčastniť onlinového vzdelávacieho kurzu na tému dezinformácií, kritického myslenia, mediálnej a informačnej gramotnosti pre učiteľov (certifikát), ale aj onlinového vzdelávania pre žiakov na tému kritického myslenia a falošných správ sú:

PaedDr. N.  Ádám: HOAX – FAKE NEWS (Súkromná stredná odborná škola – Magán Szakközépiskola, Rimavská Sobota)

Mgr. J. Baráth: Hoaxy okolo nás (ZŠ Tulipánová 1, Nitra)

Mgr. P. Bercik: Prednáška o dezinformáciách (Súkromná škola umeleckého priemyslu filmová, Petzvalova 2, Košice)

Mgr. K. Blahovská: Naše 2 triedne časopisy: Gulášik,  Atletik (Gymnázium Gelnica)

PaedDr. M. Blanárová Mgr. Veronika Kašparová Mgr. Alexandra Hudáčová PhD.: (Ne)bezpečný internet (Základná škola Bernolákova 16, Košice)

Mgr. P. Cucor: Preventívne video s názvom „Pasca“ (Spojená škola, Komárňanská 28, Nové Zámky)

Mgr. M. Čamborová: Ako štatistika ovplyvňuje verejnú mienku (Gymnázium Viliama Paulinyho-Tótha, Martin)

Ing. H. Fraňová, N. Sansom: Vyučovacia hodina: Mediálna gramotnosť (Obchodná akadémia, Akademika Hronca 8, Rožňava)

Mgr. A. Joštiaková : Hoaxy v médiách (Základná škola, Martinská 20, Žilina)

Mgr. I. Kirka: Skupinovo-problémová hra tvorenia hoaxu “Kto benefituje z hoaxov?!” (Gymnázium M.R.Štefánika, Nové Mesto nad Váhom)

Mgr. M. Kotorová: Nástenka na tému dezinformácií (Škola umeleckého priemyslu, Slavkovská 19, Kežmarok)

Mgr. M. Krenželáková: Niečo nie je v poriadku…(Základná škola Milana Mravca, Raková)

Ing. M. Lidajová: Kritické myslenie na hodine účtovníctva (Obchodná akadémia Považská Bystrica)

Mgr. V. Ondrejka: Otestuj svojich učiteľov (Piaristická spojená škola F. Hanáka, Prievidza)

PaedDr. Mgr. J. Pilarčíková: Svet rozprávky (Toma Jerry, Kvak a Čľup) (Základná škola s materskou školou Zubrohlava)

Mgr. A. Richtariková: Tvorba článkov a videí zverejňovaných v školskom časopise Enter a na webovej stránke: https://slovencina.lprsol.sk/ v rámci publicistického krúžku (Gymnázium sv. Moniky, Prešov)

Ing. B. Rizovová: Vnímanie sveta HOAXOV očami žiakov – Samostatná práca žiakov vo voľnom čase (Spojená škola, Škola umeleckého priemyslu a SOŠ drevárska Tokajícka 24, Bratislava)

Mgr. L. Telehaničová: Netiketa (Základná škola Hlavná 5, Družstevná pri Hornáde)

K. Zajacová: Typy informácií v mediálnom svete (Stredná odborná škola pedagogická bl. Laury, Trnava)

Mgr. V. Zárecká: Krátka žiacka animácia (ZŠ kpt. J. Nálepku. Stupava)

Mgr. M. Zongorová: Farmaceutické (dez)informácie (Spojená škola, Školská 7, Banská Bystrica)

Výhercom súťaže srdečne blahoželáme!

Súťaž sa realizuje v rámci projektu   

Súťaž je súčasťou projektu, ktorý  získal finančnú podporu Európskej komisie v rámci výzvy CEF-TC-2020-2 (Európske observatórium digitálnych médií). Referenčné číslo: 2020-EU-IA-0267.

Zdroj: IMEC


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.