YouTube aktualizoval svoju stránku podpory so zoznamom mnohých experimentov, ktoré poskytovateľ videa momentálne skúša. Pridal aj podrobnosti o novom experimente „mediálna gramotnosť.“
Pre tých, ktorí boli vybraní do experimentu (v súčasnosti obmedzený na divákov len vybraných videí v USA), YouTube prehrá krátke 15-sekundové video ponúkajúce namiesto reklamy užitočné tipy, ako zistiť, ktorým informáciám treba dôverovať. Rovnako ako mnoho reklám na YouTube, aj toto krátke video môžete preskočiť. Google doposiaľ zdieľal iba jedno konkrétne video zo svojej kampane zameranej na mediálnu gramotnosť, v ktorej sa divákovi odporúča skontrolovať zdroj informácie a potom rozhodnúť, či tomuto zdroju dôverujete.
Reklamy zamerané na mediálnu gramotnosť YouTube sa zatiaľ budú zobrazovať iba náhodnej vzorke videí. Spoločnosť Google konkrétne uviedla, že tieto reklamy, ktoré sa zobrazujú pred konkrétnym videom, nie sú práve o pozeranom videu. Podľa toho, ako bude prebiehať prvý experiment, YouTube zváži možnosť ďalšieho rozšírenia programu.
Krátku ukážku videa si môžete pozrieť tu.
Zdroj: 9to5google