stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Youtube chce podporiť kritické myslenie reklamou o mediálnej gramotnosti

16. apríla 2021Monika Hossova

YouTube aktualizoval svoju stránku podpory so zoznamom mnohých experimentov, ktoré poskytovateľ videa momentálne skúša. Pridal aj podrobnosti o novom experimente „mediálna gramotnosť.“

Pre tých, ktorí boli vybraní do experimentu (v súčasnosti obmedzený na divákov len vybraných videí v USA), YouTube prehrá krátke 15-sekundové video ponúkajúce namiesto reklamy užitočné tipy, ako zistiť, ktorým informáciám treba dôverovať. Rovnako ako mnoho reklám na YouTube, aj toto krátke video môžete preskočiť. Google doposiaľ zdieľal iba jedno konkrétne video zo svojej kampane zameranej na mediálnu gramotnosť, v ktorej sa divákovi odporúča skontrolovať zdroj informácie a potom rozhodnúť, či tomuto zdroju dôverujete.

Reklamy zamerané na mediálnu gramotnosť YouTube sa zatiaľ budú zobrazovať iba náhodnej vzorke videí. Spoločnosť Google konkrétne uviedla, že tieto reklamy, ktoré sa zobrazujú pred konkrétnym videom, nie sú práve o pozeranom videu. Podľa toho, ako bude prebiehať prvý experiment, YouTube zváži možnosť ďalšieho rozšírenia programu.

Krátku ukážku videa si môžete pozrieť tu.

Zdroj: 9to5google

Related Articles

Technológie pomôžu dôslednejšie sledovať vekové obmedzenie na Youtube

24. septembra 2020Monika Hossova

Cyber4Kids spúšťajú stránku na registráciu škôl do programu

9. februára 2021Monika Hossova

Prieskum: Mladí ľudia majú nedostatky v mediálnej gramotnosti

18. februára 2019Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.