stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Žiaci zo základných a stredných škôl sa prakticky učili, ako porozumieť médiám

21. októbra 2019Monika Hossova

Trnava, 18. 10. 2019 – Štyridsať žiakov za sprievodu šiestich učiteľov zo štyroch základných a jednej strednej školy dnes absolvovali vzdelávací kurz o médiách. Spolu s pedagógmi, doktorandmi a študentmi Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave sa v priestoroch digitálnych štúdií prakticky učili, ako rozvíjať svoje mediálne zručnosti a ako porozumieť médiám.

Ťažiskovou oblasťou vzdelávania bolo 5 oblastí produktívnej mediálnej výchovy: film, školské televízne vysielanie, školský rozhlas, fotografia a plagát. Obsah kurzu bol pripravený na základe mediálnych produktov žiakov, ktoré školy zaslali odborným tímom FMK UCM v Trnave. Ide o žiakov vybraných škôl, ktoré sa zapojili do súťaže o najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na základných a stredných školách, a ďalších škôl.

Súťaž zorganizovalo Školiace mediálne centrum a IMEC – Medzinárodné centrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave od októbra 2018 do januára 2019.

Cieľom kurzu bol rozvoj mediálnych kompetencií žiakov, najmä ich produktívnych zručností a reflexívnych schopností. Súčasťou bolo aj testovanie zamerané na zistenie úrovne kritického prístupu žiakov k mediálnym správam a reflexia produktívneho učenia o médiách.

„Žiaci sa učili o médiách prakticky, činnostným spôsobom. Vlastná mediálna tvorba a získané autentické skúsenosti s podmienkami mediálnej produkcie im majú pomôcť, aby médiá lepšie chápali a boli tiež schopní ich následne aj kritickejšie vnímať,“ uviedla Viera Kačinová z Katedry mediálnej výchovy FMK UCM v Trnave, ktorá zastrešuje celý program.

Vzdelávací program sa realizuje v rámci projektu KEGA 010UCM-4/2018 s názvom „Materiálno-didaktická podpora výučby mediálnej výchovy prostredníctvom školiaceho mediálneho strediska na FMK UCM” podporovaného Kultúrnou a edukačnou grantovou agentúrou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Okrem prezenčných kurzov obsahuje aj e-learningové vzdelávanie pre žiakov a školenia pre pedagógov, ktoré sa uskutočnia budúci rok.

Zdroj: Tlačová správa, Foto: KEFA FMK

Fakulta masmediálnej komunikácie je jednou zo štyroch fakúlt Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Je mladá, moderná, dynamická a ako prvá na Slovensku začala poskytovať komplexné vzdelávanie v oblasti mediálnej komunikácie. V súčasnosti poskytuje štúdium v piatich študijných programoch: masmediálna komunikácia, marketingová komunikácia, media relations, aplikované mediálne štúdiá a teória digitálnych hier. Okrem bakalárskeho, magisterského a doktorandského štúdia realizuje aj habilitačné a inauguračné konania. Ako jediná fakulta v Čechách a na Slovensku má registrované v prestížnej svetovej databáze Web of Science až tri vedecké časopisy: Communication Today, European Journal of Media, Art and Photography a Lege Artis. Language yesterday, today and tommorow.

IMEC – Centrum mediálnej gramotnosti vzniklo v roku 2010 z iniciatívy Fakulty masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Hlavným zámerom nového projektu je prepojiť všetky iniciatívy mediálnej výchovy na Slovensku a poskytnúť odbornej i laickej verejnosti na jednom mieste komplexné a pravidelne aktualizované informácie o tejto problematike.

Related Articles

Pozvánka na workshop pre učiteľov zameraný na mediálnu gramotnosť žiakov a prevenciu nenávistných prejavov v online priestore

15. novembra 2021Monika Hossova

Študentský výstup – edukačný sprievodca vo forme krátkych videí pre začínajúcich rozhlasových moderátorov

16. apríla 2025Monika Hossova

Výhercovia súťaže Príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy sa zúčastnili exkurzie na FMK UCM v Trnave

15. februára 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.