V súčasnosti sa pojmom žltá žurnalistika označuje najtvrdšia bulvárna tlač. Za charakteristické znaky žltej žurnalistiky sa považujú veľké, hrubé a poplašné titulky, ktoré nezriedka nafukujú nie významné, ale najčastejšie škandalózne udalosti (vrátane novinárskych kačíc) v spravodajstve, nadmerné množstvo obrazových prvkov, v postojových textoch sociálna demagógia, nedôvera k zaužívaným spoločenským inštitúciám a hodnotám. Americké noviny tohto druhu boli najmä v čase medzi dvomi svetovými vojnami prepojené s podsvetím, napr. počas tzv. gangsterských vojen, ktoré pomáhali podnecovať a samé sa nimi inšpirovali. Žltá žurnalistika sa považuje za úpadkový druh novinárstva, lebo sa neriadi etickými princípmi a výber i spracovanie faktov jednostranne podriaďuje komerčným cieľom.
Lit.: VOJTEK, Juraj. Prehľad dejín anglického a amerického novinárstva. Trnava : Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda, 2006.