Vzhľadom na to, že z dôvodu vypuknutia ochorenia COVID-19 je miliardám ľudí odopretý osobný kontakt s priateľmi a rodinou, sociálne siete a ich možnosť prepojenia sa online sa stali viac než kedykoľvek predtým vyhľadávanými aplikáciami na komunikáciu. Počas tejto krízy sa ľudia pomocou aplikácie WhatsApp či Messenger spájajú s lekármi, učiteľmi a so svojimi najbližšími, ktorí sa ocitli v izolácii. Aj preto sú všetky vaše správy a hovory v aplikácii WhatsApp predvolene šifrované počas celého spojenia, aby vaše najosobnejšie konverzácie prebiehali na bezpečnom mieste.
Minulý rok sa používateľom predstavilo upozornenie na často preposielané správy. Takéto správy sú označené dvoma šípkami, aby používateľ vedel, že neprichádzajú od blízkeho kontaktu. V podstate ide o správy, ktoré sú menej osobné v porovnaní s bežnými správami posielanými cez WhatsApp. V súčasnosti sa zavádzajú obmedzenia, aby tieto správy nemohli byť preposielané naraz do viacerých chatov, ale vždy len do jedného chatu.
Ako poskytovatelia služby na posielanie súkromných správ sa v priebehu rokov prijali viaceré opatrenia s cieľom prispieť k zachovaniu dôvernosti konverzácií. V minulosti sa napríklad nastavilo obmedzenie preposielania správ, aby sa zamedzilo šíreniu vírusového obsahu. V tom čase to viedlo k zníženiu objemu preposlaných správ na celom svete o 25 %.
Veľa používateľov preposiela užitočné informácie, ako aj smiešne videá, meme a úvahy či modlitby, ktoré považujú za zmysluplné. V posledných týždňoch ľudia používali WhatsApp aj na organizovanie verejných momentov v snahe vyjadriť podporu zdravotníckym pracovníkom poskytujúcim prvotnú zdravotnú starostlivosť. Zaznamenali sa však aj výrazné zintenzívnenie preposielania, čo na používateľov, podľa ich reakcií, vyvíja silný informačný tlak a zároveň môže prispievať k šíreniu nepravdivých informácií.
WHatsApp spolupracuje priamo s neziskovými organizáciami a vládami, vrátane Svetovej zdravotníckej organizácie a vyše 20 národných ministerstiev zdravotníctva, na tom, aby ľuďom zabezpečili prístup k presným informáciám. V rámci spoločného úsilia tieto dôveryhodné organizácie poslali stovky miliónov správ a odpovedali priamo ľuďom, ktorí ich žiadali o informácie a radu. O tejto iniciatíve, ako aj o tom, ako upovedomiť organizácie, ktoré sa venujú overovaniu faktov o prípadných mýtoch, výmysloch a chýroch, sa môžete dozvedieť viac v Centre informácií o koronavíruse.
Messenger nastavuje limity pre preposielanie
V rámci neustáleho úsilia poskytovať ľuďom bezpečnejšie a súkromnejšie správy predstavujú limit preposielania v aplikácii Messenger, takže správy je možné preposielať iba piatim ľuďom alebo skupinám súčasne. Obmedzenie zasielania je efektívny spôsob, ako spomaliť šírenie vírusových dezinformácií a škodlivého obsahu, ktorý môže spôsobiť škodu v skutočnom svete.
Kontrola šírenia dezinformácií je kľúčová, pretože globálna pandémia COVID-19 pokračuje, a blížia sa aj voľby v USA, na Novom Zélande a v ďalších krajinách. Podnikli teda kroky, aby ľuďom poskytli väčšiu transparentnosť a presné informácie. Komunitné centrum koronavírusu (COVID-19) poskytuje ľuďom prístup k aktuálnym informáciám a zdrojom, ktoré im majú pomôcť zostať v bezpečí. A Informačné centrum pre hlasovanie a oznámenia o registrácii voličov zabezpečuje, aby ľudia vedeli, ako sa zaregistrovať, aby volili, a povzbudzuje ich, aby bol ich hlas počutý. Limit preposielania v Messengeri má pomôcť obmedziť úsilie tých, ktorí chcú spôsobiť chaos, zasiať neistotu alebo neúmyselne podkopať presné informácie.
Začiatkom roka sa v rámci Messengera predstavili funkcie, ako sú bezpečnostné upozornenia, dvojfaktorové overenie a jednoduchšie spôsoby blokovania a hlásenia nežiaducich správ. Táto nová funkcia poskytuje ešte ďalšiu vrstvu ochrany obmedzením šírenia vírusových dezinformácií alebo škodlivého obsahu a veríme, že pomôže zaistiť vyššiu bezpečnosť ľudí online.