stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Byť etickým je normálne. Aj na internete.

15. novembra 2014viktoria.kolcako

Tak znel názov konferencie, ktorú 11. novembra 2014 zorganizovala Rada pre reklamu. Prítomní diskutovali najmä o tom, ako by mala komunikácia na internete vyzerať a na čo sú spotrebitelia najcitlivejší.

DSC_0162

Prednášatelia vo svojich príspevkoch poukázali akých prešľapov sa dopúšťajú inzerenti a agentúri pri online komunikácii a že nie všetko, čo je kreatívne, je zároveň i etické. Už druhý rok totiž najviac stúpa počet šťažností na internetovú reklamu. Príklady posudzovaných reklám a rozhodovania Arbitrážnej komisie v kontexte komunikácie na webe uviedla Jarmila Grujbárová, predsedníčka Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu.

Návod slušného správania sa v onlinie priestore ponúkla vo svojom príspveku Ria Achberger – výkonná riaditeľka KRASu:

  • v online svete sa správajt tak, ako by si sa správal v reálnom živote,
  • v kyberpriestore dodržuj miestne zvyklosti,
  • rešpektuj čas ľudí a kvalitu internetu,
  • pracuj na svojom online imidži,
  • zdieľaj vedomosti,
  • rešpektuj súkromie druhých ľudí,
  • nezneužívaj moc,
  • buď tolerantný.

Tomáš Poláček, foto: Patrik Blizniak

Related Articles

Fact-checkingový program už aj na Slovensku

12. februára 2020Monika Hossova

Kódex správania sa je efektívnym nástrojom v boji proti nezákonnému obsahu na internete

21. januára 2018viktoria.kolcako

Polovica Slovákov sa už niekedy snažila zoznámiť online

7. februára 2019Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.