stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Byť etickým je normálne. Aj na internete.

15. novembra 2014viktoria.kolcako

Tak znel názov konferencie, ktorú 11. novembra 2014 zorganizovala Rada pre reklamu. Prítomní diskutovali najmä o tom, ako by mala komunikácia na internete vyzerať a na čo sú spotrebitelia najcitlivejší.

DSC_0162

Prednášatelia vo svojich príspevkoch poukázali akých prešľapov sa dopúšťajú inzerenti a agentúri pri online komunikácii a že nie všetko, čo je kreatívne, je zároveň i etické. Už druhý rok totiž najviac stúpa počet šťažností na internetovú reklamu. Príklady posudzovaných reklám a rozhodovania Arbitrážnej komisie v kontexte komunikácie na webe uviedla Jarmila Grujbárová, predsedníčka Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu.

Návod slušného správania sa v onlinie priestore ponúkla vo svojom príspveku Ria Achberger – výkonná riaditeľka KRASu:

  • v online svete sa správajt tak, ako by si sa správal v reálnom živote,
  • v kyberpriestore dodržuj miestne zvyklosti,
  • rešpektuj čas ľudí a kvalitu internetu,
  • pracuj na svojom online imidži,
  • zdieľaj vedomosti,
  • rešpektuj súkromie druhých ľudí,
  • nezneužívaj moc,
  • buď tolerantný.

Tomáš Poláček, foto: Patrik Blizniak

Related Articles

REGISTRÁCIA: Kurz mediálnej a informačnej gramotnosti pre učiteľov

21. novembra 2024Monika Hossova

Facebook posilnil opatrenia proti hoaxom o koronavíruse a vakcínach

9. februára 2021Monika Hossova

Kódex správania sa je efektívnym nástrojom v boji proti nezákonnému obsahu na internete

21. januára 2018viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.