stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe

Kódex správania sa je efektívnym nástrojom v boji proti nezákonnému obsahu na internete

21. januára 2018viktoria.kolcako

Európska komisia uviedla, že spoločnosti pôsobiace v IT sektore odstránili z internetu priemerne až 70% nenávistných a nezákonných prejavov. Podľa eurokomisárky pre spravodlivosť, spotrebiteľov a rodovú rovnosť Věry Jourovej, k tomu výrazne prospieva kódex správania sa, ktorý sa takto stal úspešným nástrojom boja proti nezákonnému obsahu.

Kódex správania sa podpísali v máji 2016 spoločnosti Facebook, Twitter, YouTube a Microsoft. Najnovšie sa ku kódexu pripájajú aj Instagram a Google+. Spoločnosti sa týmto zaväzujú bojovať proti šíreniu nezákonného obsahu v Európe. Z monitorovania situácie vyplýva, že si uvedené spoločnosti svoj záväzok plnia a väčšinu oznámení užívateľov sú schopní vyriešiť do 24 hodín. “To dokazuje, že úzka spolupráca technologických spoločností, občianskej spoločnosti a tvorcov politiky môže priniesť výsledky aj pri súčasnom zachovaní slobody prejavu. Očakávam, že IT spoločnosti prejavia podobné odhodlanie aj pri riešení ďalších otázok, ako je boj s terorizmom alebo zlepšenie nepriaznivých podmienok pre užívateľov,” skonštatovala eurokomisárka Věra Jourová. Európska komisia si za úlohu stanovila kontrolovať dodržiavanie kódexu IT spoločnosťami a bude sa snažiť aj o to, aby sa ku kódexu pridali ďalšie internetové stránky a platformy.
Zdroj: Teraz.sk, Foto: Pixabay.com – Geralt

Related Articles

Kniha Ovce.sk 02 chráni pred nástrahami sociálnych sietí

5. decembra 2014viktoria.kolcako

EÚ podporí slobodu a pluralizmus médií

3. marca 2020Monika Hossova

Polovica Slovákov sa už niekedy snažila zoznámiť online

7. februára 2019Monika Hossova

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.