stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Deň slobody v školách: Učitelia najlepšie vedia, aké potreby majú ich žiaci

17. júna 2018Monika Hossova

Iniciatíva Deň slobody v školách vznikla pred rokom. Dnes ju podporujú viaceré školy, ale aj mimovládne organizácie. Podstatou iniciatívy je poukázať na to, že učiteľ vo vzdelávacom procese potrebuje určitú slobodu, pretože práve on najlepšie vie, čo jeho žiaci potrebujú. 

Deň slobody v školách poukazuje na to, že každá škola má možnosť ovplyvniť vzdelávanie a výchovu žiakov. Podľa Petra Haláka z občianskeho združenia Indícia je dôležité, aby sa dieťa vzdelávalo takou metódou, aká mu vyhovuje: „Sloboda súvisí s tým, že máme na Slovensku 900.000 detí a prístup k nim je stanovený centrálne pre normálne deti. Ťažko sa však riešia deti, ktoré sú mimo rámca so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami.” Možnosť voľby metód vzdelávania pritom poskytuje aj naša legislatíva – každá škola si spôsob vzdelávania upravuje v individuálnom školskom vzdelávacom programe.

Problém však často spočíva v strachu. Napriek tomu, že dnes existuje množstvo inovatívnych metód vzdelávania, učitelia sa boja ich využívať a meniť tak spôsob vyučovania. Podľa Anny Chlupíkovej, riaditeľky ZŠ v Novákoch, sú učitelia neustále usmerňovaní, kontrolovaní a boja sa ísť inou, než tradičnou cestou. „Potom dochádza k tomu, že sa boja opustiť cestu a držia sa toho, čo nám je nariadené,“ hovorí Chlupíková a dodáva, že naše školy potrebujú odvahu a podporu od štátnych orgánov. Podľa riaditeľa ZŠ Narnia v Bratislave, Romana Baranoviča, môže sloboda vo vzdelávaní podporiť aj radosť učiteľov zo svojej práce: „Jeden zo spôsobov, ako pomáhať, aby ich práca bavila, je práve sloboda. Je to pre nich motivácia, aby mali svoju prácu radi a mali z nej radosť.”

Zdroj: Teraz.sk, Foto:  Walsall Council

 

Related Articles

Súčasťou reformy školstva má byť aj väčší priestor pre mediálnu výchovu

25. júna 2017viktoria.kolcako

ŠPÚ pripravuje medzinárodnú konferenciu zameranú na vzdelávanie

17. októbra 2017viktoria.kolcako

Projekt inovatívneho spôsobu výučby environmentálnej výchovy – Misia modrá planéta

18. októbra 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.