stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Nový študijný program v oblasti mediálnej výchovy na FMK

12. augusta 2012viktoria.kolcako

Už od zimného semestra šk. r. 2012/2013 ponúka Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave ako prvá na Slovensku akreditovaný bakalársky aj magisterský študijný program aplikované mediálne štúdiá, ktorý bude vzdelávať pedagógov a odborníkov na mediálnu výchovu. 

Štúdiom programu aplikované mediálne štúdiá získajú poslucháči FMK UCM Trnava vedomosti z teórie mediálnych štúdií, mediálnej a marketingovej komunikácie, mediálnej pedagogiky, psychológie, sociológie, antropológie a etiky médií, žurnalistiky, mediálneho práva či aplikovanej informatiky. Vďaka kvalitnému technickému vybaveniu fakulty, ktoré im umožní vlastnú produkciu, získajú aj praktické zručnosti.

Program aplikované mediálne štúdiá študentom sprostredkuje možnosť vniknúť do princípov tvorby mediálnych produktov, no predovšetkým ich naučí kriticky analyzovať a posudzovať účinky médií na osobnosť človeka. To im umožní, aby po skončení štúdia mohli sami naučiť recipientov vnímať mediálne výstupy s nadhľadom a tak, aby sa médiami nedali manipulovať.
Kladením dôrazu na to, aby absolventi participovali na zachovávaní kultúrnych a etických hodnôt, morálky, na kultivovaní mediálnej sféry života, ich študijný program aplikované mediálne štúdiá pripraví aj na to, aby sa podieľali na zvyšovaní úrovne vkusu a kritického vnímania recipientov médií.

Vzdelávanie v oblasti masmediálnej komunikácie a mediálnej výchovy bude spojené so vzdelávaním v pedagogickej teórii. Absolventi preto získajú vedomosti o médiách, ich tvorbe v písanej aj audiovizuálnej podobe a štúdium ich pripraví aj na systém vyučovania mediálnej výchovy v školách či v rôznych kurzoch, čo významne rozšíri ich možnosti pri uplatnení na trhu práce. Cieľom programu je príprava na eticky a esteticky kvalitnú tvorbu a na to, ako by mali po absolvovaní štúdia recipientov naučiť, aby produkciu médií hodnotili kriticky a vyznali sa aj v ich skrytých posolstvách.

Na trhu práce sa absolventi programu aplikované mediálne štúdiá uplatnia v procese tvorby a distribúcie printových, audiálnych, audiovizuálnych aj digitálnych mediálnych obsahov so špeciálnym zameraním na oblasť vzdelávania. Významným posunom je, že sa môžu uplatniť pri príprave, realizácii a riadení programov mediálnej výchovy či mediálneho vzdelávania v školách alebo kurzoch pre pedagógov, rodičov, žiakov a študentov, ale aj v kurzoch neformálneho či firemného vzdelávania. Absolventi môžu nájsť priestor aj pri realizácii vzdelávacích aktivít z oblasti mediálnej výchovy a pri vyhodnocovaní efektívnosti rôznych vzdelávacích projektov. Môžu sa zapojiť do všetkých fáz výskumno-vývojových projektov a kampaní z mediálnej výchovy. Zároveň budú schopní diagnostikovať jednotlivé druhy médií, ale aj tvoriť edukačné a didaktické pomôcky na vzdelávanie v oblasti mediálnej výchovy.

Viac informácií o prijímacom konaní na novoakreditovaný študijný program nájdete tu.

Related Articles

Študentka FMK UCM v Trnave vytvorila praktickú príručku z oblasti mediálnej výchovy

12. augusta 2016viktoria.kolcako

ČESKÁ REPUBLIKA

28. januára 2016norbert.vrabec

Media Literacy Index 2018: Aká je „odolnosť“ krajín voči falošným správam a dezinformáciám?

6. apríla 2018Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.