stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Hry vo vzdelávaní

1. februára 2016norbert.vrabec

Medzi odborníkmi nepanuje jednotný názor na to, či v prípade počítačových hier prevažujú negatívne alebo pozitívne aspekty. Počítačové hry môžu na jednej strane viesť k spoločenskej izolácii a jedinec, ktorý takejto forme komunikácie podľahne, môže mať problémy s nadväzovaním a udržiavaním reálnych sociálnych vzťahov. Iná skupina autorov preferuje vzdelávací aspekt online hier. Pri rozumnom používaní  sa totiž môžu stať nielen zdrojom zábavy, ale i poučenia a praktického overovania rôznych životných rol a situácií. Účastníci si v bezpečnom prostredí virtuálnej komunity môžu rozvíjať dôležité životné kompetencie, napríklad podnikateľské zručnosti, schopnosť komunikácie, vyjednávania, rešpektovania iných a presadzovania vlastných oprávnených záujmov a priorít.

Výskum v oblasti herných štúdií má vysoko interdisciplinárnu povahou. Prezentujú sa v ňom rôzne rámce  a prístupy umožňujúce  pochopenie rizikových faktorov, príležitostí i výziev k kontexte tejto problematiky.  V tejto sekcii sa venujeme publikáciám a odborným štúdiám, ktoré reflektujú vyvážený prístup k problematike herných štúdií. Mnohí autori si uvedomujú, že nemožno ignorovať rôzne kontroverzie v počítačových hrách, ktoré zahŕňajú najmä násilie, sklony k agresívnemu správaniu a ignorovaniu etických princípov. Dôležitou témou je i možnosť vzniku závislosti o hrania hier – čo je obzvlášť nebezpečné u detí a mladých ľudí.   Na druhej strane by sme nemali ignorovať ani veľký vzdelávací potenciál počítačových hier, ktoré čoraz viac nachádzajú svoje miesto v školskom vzdelávaní i v rámci celoživotného vzdelávania a neformálneho rozvoja kľúčových kompetencií.

[full]

[/full]

Related Articles

Konferencie na FMK UCM sa zúčastní aj uznávaný odborník z oblasti mediálnej výchovy David Buckingham

12. apríla 2016viktoria.kolcako

Učíme sa spoločne o médiách: nová publikácia z mediálnej výchovy pre MŠ a I. stupeň ZŠ

8. decembra 2015viktoria.kolcako

Študenti AMES vytvárajú učebnice a pracovné zošity z mediálnej výchovy

12. júna 2017viktoria.kolcako


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.