stopCentrum mediálnej gramotnosti pri Fakulte masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave
Facebook
  • O nás
    • Mediálna výchova
    • Charakteristika centra
    • Realizačný tím
    • Kontakt
    • Stiahnite si
  • Vzdelávanie
    • Kvalifikačné štúdium MV
    • Formálne vzdelávanie na Slovensku
    • Projekty neformálneho vzdelávania
    • Zahraničné projekty v oblasti MV
    • Learning-by-doing
  • Výskum
    • Digitálni influenceri – edukačné roviny rozvoja kritického myslenia a angažovanosti generácie Z
    • Testovacie centrum mediálnej gramotnosti
    • Mediálna gramotnosť dospelej populácie v SR
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských základných školách
    • Stav mediálnej výchovy na slovenských stredných školách
    • Výskum “Dospievajúci vo virtuálnom priestore”
    • On-line Generácia: Informácie, komunikácia a digitálna participácia mládeže v informačnej spoločnosti
    • Výskum „Mládež a médiá“
    • Prieskum “Bezpečnosť detí na internete”
  • Video
    • Relácia: Být v obraze
    • Dokumentárne filmy
    • Vzdelávacie programy
    • Prednášky o médiách
    • Prednáška: Inovácie vo vzdelávaní
  • Monitoring
    • Linky na organizácie
    • Európske dokumenty
    • On-line archív médií
  • Študovňa
    • Knižnica IMEC
    • Študijné texty
    • Slovník pojmov
    • Edukačné pomôcky – študentské práce
    • Literatúra k mediálnej výchove
  • Databázy
    • Mediálna gramotnosť v Európe
    • Databáza materiálov o mediálnej výchove
    • Databáza príkladov dobrej praxe
  • TESTY
    • Určovanie dôveryhodnosti obsahu
    • Hodnotenie mediálnych obsahov
    • Rozlišovanie zámerov mediálnych obsahov
    • Posudzovanie dôveryhodnosti informácií
    • Overovanie dôveryhodnosti zdrojov
    • Testovanie dátovej gramotnosti

Hry vo vzdelávaní

1. februára 2016norbert.vrabec

Medzi odborníkmi nepanuje jednotný názor na to, či v prípade počítačových hier prevažujú negatívne alebo pozitívne aspekty. Počítačové hry môžu na jednej strane viesť k spoločenskej izolácii a jedinec, ktorý takejto forme komunikácie podľahne, môže mať problémy s nadväzovaním a udržiavaním reálnych sociálnych vzťahov. Iná skupina autorov preferuje vzdelávací aspekt online hier. Pri rozumnom používaní  sa totiž môžu stať nielen zdrojom zábavy, ale i poučenia a praktického overovania rôznych životných rol a situácií. Účastníci si v bezpečnom prostredí virtuálnej komunity môžu rozvíjať dôležité životné kompetencie, napríklad podnikateľské zručnosti, schopnosť komunikácie, vyjednávania, rešpektovania iných a presadzovania vlastných oprávnených záujmov a priorít.

Výskum v oblasti herných štúdií má vysoko interdisciplinárnu povahou. Prezentujú sa v ňom rôzne rámce  a prístupy umožňujúce  pochopenie rizikových faktorov, príležitostí i výziev k kontexte tejto problematiky.  V tejto sekcii sa venujeme publikáciám a odborným štúdiám, ktoré reflektujú vyvážený prístup k problematike herných štúdií. Mnohí autori si uvedomujú, že nemožno ignorovať rôzne kontroverzie v počítačových hrách, ktoré zahŕňajú najmä násilie, sklony k agresívnemu správaniu a ignorovaniu etických princípov. Dôležitou témou je i možnosť vzniku závislosti o hrania hier – čo je obzvlášť nebezpečné u detí a mladých ľudí.   Na druhej strane by sme nemali ignorovať ani veľký vzdelávací potenciál počítačových hier, ktoré čoraz viac nachádzajú svoje miesto v školskom vzdelávaní i v rámci celoživotného vzdelávania a neformálneho rozvoja kľúčových kompetencií.

[full]

[/full]

Related Articles

Patria nové technológie do školských lavíc?

9. októbra 2017viktoria.kolcako

Časopis Schody rozvíja mediálnu gramotnosť seniorov

30. júla 2017viktoria.kolcako

Výsledky 3.ročníka súťaže „Najlepšie príklady dobrej praxe výučby mediálnej výchovy na ZŠ a SŠ“

28. februára 2019Monika Hossova


Odborný časopis Media Literacy and Academic Education vám prináša nové trendy z oblasti mediálnej výchovy.

Partneri




© CENTRUM MEDIÁLNEJ GRAMOTNOSTI. Made by FMK. Všetky práva vyhradené.